malins Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hei alle sammen! Jeg trenger hjelp fra alle dere dyktige og flinke mennesker! Nå har jeg trent og spist sunt i fire måneder, uten de helt store resultatene. Har gått ned 6 kg og mistet noen cm her og der, men føler meg fortsatt ikke komfortabel med tanke på å vagge rundt i syden med minimalt med klær. Jeg sitter derfor og vurderer om jeg skal prøve meg på PSMF, men er enda usikker. Jeg er ikke noen fan av "raske" løsninger, og ønsker heller noe mer varig og som jeg får resultater over tid av. Nå har jo det sistenevnte ikke hatt ønsket effekt så langt, så det er vel kanskje på tide å ta steget videre og prøve noe nytt? Jeg er altså usikker enda, og er nesten litt nervøs for hvordan kroppen vil reagere på en slik kostholdsendring (heldigvis er det bare midlertidige endringer). Jeg føler i tillegg at jeg ikke har helt kontroll på hvordan dietten skal gjennomføres, til tross for at jeg nesten har lest meg halvt ihjel om emnet. Jeg er 165 cm høy, og veier nå rundt 69 kg. Jeg er glad i å trene styrke, og hater kondisjon, så sånn sett passer jo PSMF meg ypperlig. Har nemlig skjønt det sånn at tre styrkeøkter i uka på rundt 1 time er den beste treningen under dietten? Jeg har også forstått det sånn at det skal spises mye proteiner og minimalt med fett og karbohydrater. Her er jeg litt usikker også. Er det krise om jeg får i meg mer enn det anbefalte inntaket av karbs og fett? Vil det kunne ødelegge hele opplegget? Fettprosenten min er jeg usikker på, men som sagt så er jeg 165 cm høy og veier rundt 69 kg. Jeg har lite muskler på kroppen, så mesteparten er fett. Hvor lenge bør jeg kjøre PSMF, og hvor hyppig bør jeg ha disse oppkarbingsdagene? Avreisedatoen er i slutten av juni, så jeg vet ikke hvor lang tid jeg vil trenge for å oppnå resultater før den tid? Jeg vil avslutte med å si at jeg har sterk psyke, og at jeg ikke har problemer iforhold til verken mat eller min egen kropp. Jeg ønsker rett og slett bare å føle meg vel i egen kropp, og har gjort livsstilsendringer for å få dette til. Det har dessverre ikke hatt ønsket effekt, og jeg ønsker nå å prøve en litt mer ekstrem variant. Huff, dette ble et langt og uoversiktlig innlegg, og det jeg i bunn og grunn skal frem til er: hvordan bør jeg eventuelt gjennomføre dietten basert på kroppsvekt og høyde, og hvor lenge dietten bør vare for min del. Noen innspill? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent666 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 PSMF for deg: Ønsket vekt 65kg? 65*2,5g=160g protein ish! Skal du ha pr dag. 1 ss med tran/selolje osv... under 20g på både fett og karbohydrater er et MUST! Så dette skal du følge. + 3 styrketreninger;) Tid er jo litt etter hva du vil gå etter: fett%/vekt/cm osv.. Oppsumering: 162,5gram proteiner Maks: 20gram fett og 20gram karbohydrater Trening: 3 styrkeøkter pr uke med fokus på: baseøvelser(knebøy/benk/militærpress/markløft)ca 80% av maks. Tid? Jo det er som sagt helt opp til deg. Kjør gjerne 10dager med 1 "oppkarbings" dag= spis vitaminer/mineraler osv du ikke får i deg ila uken og fyll på lagrene;) Dette trenger du bare å gjøre hvis du har forholdsvis lav fett% Står en "skala" på PSMF dietten sin artikkel;) Ellers: følg med på PSMF tråden! Masse bra info der;) Mat: kyllingfilet,biff,tunfisk,seifilet,torskefilet og alt grønnsaker med lavt karbo innhold;) Tips ang hvor maten kan kjøpes: Rimi: seifilet 675gram (121gram protein) 18kr Rimi: 2kg kyllingfilet farmen: 115kr Rimi: strimlet svinekjøtt ellerno: ca 20kr pr 300gram Ellers har du extra/first price produkter osv;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-319863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
malins Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Tusen takk for godt og utfyllende svar, MartinM! Kjenner jeg egentlig er ganske klar for å kjøre en slik diett, jeg vil ha resultater, og aller helst skulle jeg hatt de igår:p Jeg får prøve å kjøre ti dager, med en slik oppkarbingsdag. Hvor mange dager ut i dietten bør jeg ha denne dagen? 5.-6. dagen? På denne dagen skal jo man ikke fråtse totalt i karbohydrater heller, så jeg lurer på om det er noe man med fordel bør spise denne dagen? Og hva man bør holde seg unna? Jeg tenker å begynne på dietten torsdag 31.mai, da ruller nemlig lønning og feriepenger inn på konto:p Tenker å handle massemasse kjøtt, hvit fisk, grønnsaker og cottage cheese. Tenker også at alle måltidene må planlegges til en viss grad. Jeg kommer nemlig aldri i verden til å ha tid til å steike meg en kyllingfileet før jeg løper ut dørene på morgenen, så da får jeg steike den kvelden før. Har du selv gått på dietten, MartinM? Har du noen erfaringer du vil dele? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-320093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent666 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Tusen takk for godt og utfyllende svar, MartinM! Kjenner jeg egentlig er ganske klar for å kjøre en slik diett, jeg vil ha resultater, og aller helst skulle jeg hatt de igår:p Jeg får prøve å kjøre ti dager, med en slik oppkarbingsdag. Hvor mange dager ut i dietten bør jeg ha denne dagen? 5.-6. dagen? På denne dagen skal jo man ikke fråtse totalt i karbohydrater heller, så jeg lurer på om det er noe man med fordel bør spise denne dagen? Og hva man bør holde seg unna? Jeg tenker å begynne på dietten torsdag 31.mai, da ruller nemlig lønning og feriepenger inn på konto:p Tenker å handle massemasse kjøtt, hvit fisk, grønnsaker og cottage cheese. Tenker også at alle måltidene må planlegges til en viss grad. Jeg kommer nemlig aldri i verden til å ha tid til å steike meg en kyllingfileet før jeg løper ut dørene på morgenen, så da får jeg steike den kvelden før. Har du selv gått på dietten, MartinM? Har du noen erfaringer du vil dele? Ja har nok gått på denne 2 uker på og 2 uker av sist mnd:) Holder på nå også Hos meg går det i: kyllingfilet,biffstrimler, tran og seifilet! På oppkarbingsdagen er det lurt du tar en titt på "PSMF" tråden;) Bruk tid på å lese igjennom;) Der har man folk som er MYE bedre på dette enn meg! Men viktigste er ikke å fråtsen, men å få i seg litt energi+fylle opp lagrene igjen! Sookie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-320138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sookie Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvordan har det gått med deg da, MartinM? Sliter du med sult eller ande fysiske/psykiske utfordinger? Har du lyst på ting som ikke er PSMF-mat? Og hvordan har resultatene dine vært? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-325327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sookie Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Ja har nok gått på denne 2 uker på og 2 uker av sist mnd:) Holder på nå også Hos meg går det i: kyllingfilet,biffstrimler, tran og seifilet! På oppkarbingsdagen er det lurt du tar en titt på "PSMF" tråden;) Bruk tid på å lese igjennom;) Der har man folk som er MYE bedre på dette enn meg! Men viktigste er ikke å fråtsen, men å få i seg litt energi+fylle opp lagrene igjen! Glemte å sitere deg Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-325328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent666 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvordan har det gått med deg da, MartinM? Sliter du med sult eller ande fysiske/psykiske utfordinger? Har du lyst på ting som ikke er PSMF-mat? Og hvordan har resultatene dine vært? Nå har jeg ikke gått utifra en vekt da jeg ikke har vekt. Men ila den stunden jeg var på ca 2 uker på 1 spisedag+ 1uke på(så orket jeg ikke haha)! Så gikk jeg nok inn et par cm, fikk flere blodårer osv;) Så var fornøyd sånn sett. Men har desverre alltid trent i underskudd fra før, så er ikke de store musklene! Så har lagt det litt på is nå! Men resultater får man! Så lenge man holder seg til dietten vel og merke! 3x trening osv;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-325329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zcum Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvordan har det gått med deg da, MartinM? Sliter du med sult eller ande fysiske/psykiske utfordinger? Har du lyst på ting som ikke er PSMF-mat? Og hvordan har resultatene dine vært? Kan ikke svare for MartinM Men for min del så har PSMF vært en berg og dalbane både fysiologisk og emosjonelt Skal sies at jeg gikk rett fra å spise 10 - 12 brødskiver med pølsepålegg og drittmatt hver dag, til total nonnetilstander over natta. Og suget for usunne matvarer og godis er på sitt værste dagen etter refeed, da har forbrenninga tatt seg opp og jeg er lysten på ALT!. Resultat messig for meg har vært bra. Nå går ikke jeg ett vekta, men den er en fin pekepinn på hvordan det går. Fra dag 1 og til nå ( dag 20 ) så har jeg gått fra 97,1kg til 89,0kg. så ganske grei vekt redusering. Men det er et sant helvete spør du meg, men det er kansje mest grunnet mitt store hopp fra "Ola Nordmann" kost til PSMF. Sookie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-325347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sookie Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Kan ikke svare for MartinM Men for min del så har PSMF vært en berg og dalbane både fysiologisk og emosjonelt Skal sies at jeg gikk rett fra å spise 10 - 12 brødskiver med pølsepålegg og drittmatt hver dag, til total nonnetilstander over natta. Og suget for usunne matvarer og godis er på sitt værste dagen etter refeed, da har forbrenninga tatt seg opp og jeg er lysten på ALT!. Resultat messig for meg har vært bra. Nå går ikke jeg ett vekta, men den er en fin pekepinn på hvordan det går. Fra dag 1 og til nå ( dag 20 ) så har jeg gått fra 97,1kg til 89,0kg. så ganske grei vekt redusering. Men det er et sant helvete spør du meg, men det er kansje mest grunnet mitt store hopp fra "Ola Nordmann" kost til PSMF. OI! Så utrolig flink du er, Zcum! Det er virkelig bra jobba. Nei, det er jo en påkjenning å miste fett fra kroppen, så jeg vil tro det ikke er lekende lett. Jeg spiser ganske rent til vanlig, MEN jeg er ultrasvak for alt som er søtt. Jeg er også kjempeglad i bær og frukt. Dette kommer jeg til å savne. I tillegg spiser jeg det jeg vil på lørdager. I første omgang kjører jeg 10 dager PSMF uten oppkarbing. På dag 10 har vi klasseavslutning, så da blir det litt vin..Hvor lenge tenker du å kjøre denne dietten? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-325357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zcum Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 OI! Så utrolig flink du er, Zcum! Det er virkelig bra jobba. Nei, det er jo en påkjenning å miste fett fra kroppen, så jeg vil tro det ikke er lekende lett. Jeg spiser ganske rent til vanlig, MEN jeg er ultrasvak for alt som er søtt. Jeg er også kjempeglad i bær og frukt. Dette kommer jeg til å savne. I tillegg spiser jeg det jeg vil på lørdager. I første omgang kjører jeg 10 dager PSMF uten oppkarbing. På dag 10 har vi klasseavslutning, så da blir det litt vin..Hvor lenge tenker du å kjøre denne dietten? Skulle egentlig kun kjøre 3 uker, men siden jeg tok meg 2 øl og en pølse på Metallica konserten som var på onsdag, så blir det en ekstra straffeuke =P. Men jeg kjører frem til jeg føler at jeg er komfortabel med å avslutte dietten, men det jeg har igjen er 2 bittesmå "lovehandles på siden" som jeg vil ha bort, når disse er borte så avslutter jeg. og så går jeg over til redusert kosthold. Jeg har kun en enkel regel på PSMF: hvis denne dietten går utover jobb eller arbeid, så er det total slutt. Det personlige livet driter jeg lang F i mens jeg er på diett, for det vil bli redusert uansett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-325372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
malins Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Oi, så flink du har vært! Kjempebra jobba:) Er også helt enig med det siste du skriver - PSMF skal ikke ødelegge for verken jobb eller skole. Er nok en av de største årsakene til at jeg er litt nervøs for å starte på dietten. Nå er det ikke mange dagene igjen! Jeg har prøvd å orientere meg litt om hvilken mat jeg bør spise. Jeg ser for meg at jeg kommer til å slite med å spise kjøtt om morgenen, og derfor har jeg to spørsmål. 1. Er det uheldig om jeg spiser cottage cheese til frokost, evt. med litt bringebær? Bør det med fordel være kjøtt jeg spiser som dagens første måltid? 2. Om det er sånn at det beste er kjøtt, kan jeg variere når på morgenen/formiddagen jeg spiser kjøttet, så lenge jeg får i meg nok proteiner gjennom en dag? Eller bør det med fordel spises innen rimelig "frokosttid?" Jeg kjenner jeg nesten har sommerfugler i magen før mitt lille prosjekt. Jeg både gleder og gruer meg! Jeg er heldigvis veldig motivert og innstilt på dette, og det hjelper jo alltid på. Og en siste ting... Vet det er veldig individuelt, og at vi alle er forskjellige, men hvor mange kg er det realistisk at jeg kan gå ned om jeg kjører 10 dager? Kanskje jeg kjører mer, jeg kjører så lenge jeg kan klare å holde på. Jeg er som sagt 165 cm høy og veier omlag 68-69 kg. Er en ekstra boost å høre at jeg evt. kan gå ned en del:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-327643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zcum Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Oi, så flink du har vært! Kjempebra jobba:) Er også helt enig med det siste du skriver - PSMF skal ikke ødelegge for verken jobb eller skole. Er nok en av de største årsakene til at jeg er litt nervøs for å starte på dietten. Nå er det ikke mange dagene igjen! Jeg har prøvd å orientere meg litt om hvilken mat jeg bør spise. Jeg ser for meg at jeg kommer til å slite med å spise kjøtt om morgenen, og derfor har jeg to spørsmål. 1. Er det uheldig om jeg spiser cottage cheese til frokost, evt. med litt bringebær? Bør det med fordel være kjøtt jeg spiser som dagens første måltid? 2. Om det er sånn at det beste er kjøtt, kan jeg variere når på morgenen/formiddagen jeg spiser kjøttet, så lenge jeg får i meg nok proteiner gjennom en dag? Eller bør det med fordel spises innen rimelig "frokosttid?" Jeg kjenner jeg nesten har sommerfugler i magen før mitt lille prosjekt. Jeg både gleder og gruer meg! Jeg er heldigvis veldig motivert og innstilt på dette, og det hjelper jo alltid på. Og en siste ting... Vet det er veldig individuelt, og at vi alle er forskjellige, men hvor mange kg er det realistisk at jeg kan gå ned om jeg kjører 10 dager? Kanskje jeg kjører mer, jeg kjører så lenge jeg kan klare å holde på. Jeg er som sagt 165 cm høy og veier omlag 68-69 kg. Er en ekstra boost å høre at jeg evt. kan gå ned en del:) Hva du spiser om morgenen er egentlig det samme:) viktigste er å holde seg under den gyldene grensa på 20g fett og 20g karbohydrater. Så hvis du inntar en 1 boks cottage cheese med 4,9gkarbs. /per 100g og bringebær på 3g karbs. /per 100g, så er du oppe i en. ja la oss si ca 6gram karbs. Så burde ikke være noe problemer:) Jeg velger å steke f.eks 600 gram kyllingfilet på kvelden, så spiser jeg 200g der og da, og så sparer jeg 200g til frokosten dagen derpå, og 200 til lunsj, så det er en måte å gjøre det på Vekt er veldig vanskelig å estimere, pga væsketap osv. Men hvis vi går utifra reduksjon av fettprosent. 1kg fett inneholder ca 7500kcal, og la oss si at du har et aktivitetsnivå som tilsier at du burde få i deg 2800kcal per dag. Hvis du spiser såppas lite slik at du får i deg 900kcal per dag, da har du et underskudd på 1900kcal om dagen, da blir regnestykket slik 1900 (kcal) x 10 (dager) = 190000 kcal (i underskudd iløpet av en uke) 19000 (underskudd) / 7500 (kcal per kg fett) = 2,53kg fett. Det vil si at iløpet av en 10dagers periode burde du da miste 2,5kg med fett. Dette er da en ca estimering, men ja. Håper ikke dette gjorde deg totalt forvirret Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8904-psmf-f%C3%B8r-sydentur/#findComment-327693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.