megatron Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Bakgrunn: Mann på 37 år og har relativt nylig startet med StrongLifts 5x5 og kjører derfor for tiden knebøy 3 ganger i uka. I tillegg trener jeg rugby 2-3 ganger i uka. Har noe erfaring med styrketrening fra tidligere, men det har vært mye kukerundtsyndrom. Mark og knebøy har jeg aldri trent og jeg definerer meg derfor som nybegynner innenfor styrketrening. Trener styrke mandag, onsdag og fredag. Fra rugbyen har jeg fått grei styrke i fremside lår (mye pushing med lite bøying i kneleddet) mens bakside lår og glutes er rimelig svake. Jeg har da rugbytrening på tirsdager og torsdager (og kamp på lørdager), noe som gjør at det er vanskelig å flytte for mye på økter. Rugbytreningen på tirsdager er beinhard kortintevalltrening, med spurter hvor utganspunktet er liggende posisjon. I og med at jeg er ganske tung (107 kilo) og er svak i glutes og bakside lår blir mye opp og ned nærmest som en runde med knebøy i seg selv, Selv om det bare er kroppsvekt. Beina er ekstremt møre også dagen etter trening (onsdag). Rugbytreningen på torsdag er dog betydelig roligere og beina er ikke såre på fredag. Problemet er altså særlig knebøyøkta på onsdagene og jeg har vel egentlig kommet frem til at den må/bør droppes. Da tenker jeg at jeg har to alternativer: a: Følge SL 5x5 med trening tre ganger i uka, men at jeg dropper knebøy på onsdagene. b: Ha de samme øvelsene som SL 5x5, men endre det til et opplegg hvor alle øvelsene kjøres to ganger i uka. Kanskje eventuelt ta Mark bare en gang i uka. Dette vil i så fall bli mandag og fredag. Kan jo si at det ikke er et alternativ å droppe rugbytreningen. Det er på mange måter den som motiverer meg til å holde meg i form. Er jeg på villspor? Noen som har noen tanker? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8897-sl-5x5-sammen-med-rugby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg prøvde meg litt på Rugby i fjor, og merket selv at det var litt vanskelig å kombinere. Prøv å les denne artikkelen for ideer til styrketrening ved siden av rugby( Han bruker Amerikansk fotball som eksempel i denne artikkelen, og rugby er mye fetere) --> T NATION | 5/3/1 and Athletes Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8897-sl-5x5-sammen-med-rugby/#findComment-319544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.