Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

Dette har jeg ingen backing på annet en personlig erfaring, men de jeg vet som har slitt litt med dette grunner ut i to ting:

1) De kjører alt for tunge vekter slik at utførelsen blir såpass slurvete at det er vanskelig å "få kontakt" enten pga at temmelig enkle øvelser blir helkroppsøvelser eller at mindre muskelgrupper gir seg først. Eksempel på førstnevnte er nedtrekk som ender i liggende stilling og nesten strake armer. Blir nesten en hofteøvelse, og nummer 2 er sittende roing som er alt for tungt der det stort sett er å "lene seg fram og tilbake" og bl.a biceps gir seg pga de små rykkene pga alt for tung vekt til å klare å gjennomføre øvelsen skikkelig.

2) Det motsatte faktisk, superstrikt men alt for lett. "paralysis by perfect form" Dette gjør at det rett og slett blir for liten belastning.

Men som sagt, det er av generell erfaring og har ikke noe mer å "backe" det opp med så ta det for hva det er verdt.

Gjest Jester

En annen ting jeg kom til å tenke på, da jeg husker jeg selv følte at jeg hadde litt "dårlig" kontakt med ryggen way back when..

Nå har ikke jeg sett eller pratet med vedkommende du tenker på, men pga at hun skal stille i NM er ikke dette direkte myntet på henne, men mer et generelt tillegg. Det er at jeg tror også det må foreligge en mengde muskelmasse så det er noe å "få kontakt med" samt at man over tid opparbeider seg en bedre "kontakt" med det man trener. Det er som de som klager på dårlig kontakt i bryst, men klarer ikke spenne brystmusklaturen på kommando. Altså det må være noe å få kontakt med, og det blir bare bedre og bedre etter muskelvolum og erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...