Big Kettle Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Bakgrunn: 33 år gammel. 193 cm høy. ~80kg. Mål: Muskler og styrke. For ett år siden lå jeg rundt 95-96 kg; noe som ikke ser spesielt stort ut med min høyde, men det var godt samlet i mageregionen, og ikke spesielt pent. Hadde ikke helt motivasjon til å trene i fjor sommer, men jeg la om matvanene. 1. februar veide jeg 85 kg, og så ganske dvask ut. Så i begynnelsen av februar fant jeg også treningsmotivasjon, og det ble fort 3 økter i uka i styrkerommet. I min iver etter å kjenne endorfinrushet fra å løfte tungt glemte jeg helt dietten. Spiste altfor lite. Raste ned i vekt, og ligger nå på ca 80kg. Egentlig ikke så dumt utgangspunkt; mye fett er brent av, og jeg har lært inn grunnleggende øvelser. Det er også antydning til muskler hvis du undersøker med lupe. Plan: Fra midten av juli har jeg ikke mulighet til å løfte styrke på en 4-6 uker, så overordnet: De neste 8 ukene: Spise hver eneste protein jeg klarer å finne, og generelt gå på et lite kalorioverskudd. Løfte mye. Bli større og tyngre. Kanskje tilogmed sterkere. Fra 1.7: 4-6 uker med mindre mat, og mye cardio. Men, til poenger. Noen kommentarer til følgende styrkeprogram? Maksløft ligger rundt benk: 80kg knebøy: 105kg markløft: 105kg ...og den er bygget opp rundt en 5x5. "m" står for "mark", og indikerer hvor jeg skyver inn pinnen på apparatet. "t.f." er "to failure". r1 = 82.5 + 2.5 betyr, første rep på 82.5 kg og deretter opp med 2.5 kg til jeg når det som står i "siste r": Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8688-min-plan-dum-eller-fin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Plan: Fra midten av juli har jeg ikke mulighet til å løfte styrke på en 4-6 uker, så overordnet: De neste 8 ukene: Spise hver eneste protein jeg klarer å finne, og generelt gå på et lite kalorioverskudd. Løfte mye. Bli større og tyngre. Kanskje tilogmed sterkere. Fra 1.7: 4-6 uker med mindre mat, og mye cardio. 2,3 g/kg proteiner er nok. Å spise mye mer enn det er ikke nødvendig. Mage ville jeg tatt etter de store øvelsene, ikke i starten av økta. Triceps kan gjerne byttes ut med skulderpress, og biceps med chins eller smalt nedtrekk. Jeg har ikke sett så nøye på tallene, men du har generelt med gode øvelser i hvert fall. Skal du ta 10 sett på roing? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8688-min-plan-dum-eller-fin/#findComment-309600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Big Kettle Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Erh, nei. Typo. 3x på roinga. Ellers takk for forslag; bytter gjerne ut triceps og biceps, som er de kjedeligste øvelsene. Og ja, jeg sikter på 200g prot, fordi det er et lett tall å huske. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8688-min-plan-dum-eller-fin/#findComment-309606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.