Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bakgrunn: 33 år gammel. 193 cm høy. ~80kg.

Mål: Muskler og styrke.

For ett år siden lå jeg rundt 95-96 kg; noe som ikke ser spesielt stort ut med min høyde, men det var godt samlet i mageregionen, og ikke spesielt pent.

Hadde ikke helt motivasjon til å trene i fjor sommer, men jeg la om matvanene. 1. februar veide jeg 85 kg, og så ganske dvask ut.

Så i begynnelsen av februar fant jeg også treningsmotivasjon, og det ble fort 3 økter i uka i styrkerommet. I min iver etter å kjenne endorfinrushet fra å løfte tungt glemte jeg helt dietten. Spiste altfor lite.

Raste ned i vekt, og ligger nå på ca 80kg. Egentlig ikke så dumt utgangspunkt; mye fett er brent av, og jeg har lært inn grunnleggende øvelser. Det er også antydning til muskler hvis du undersøker med lupe.

Plan:

Fra midten av juli har jeg ikke mulighet til å løfte styrke på en 4-6 uker, så overordnet:

De neste 8 ukene: Spise hver eneste protein jeg klarer å finne, og generelt gå på et lite kalorioverskudd. Løfte mye. Bli større og tyngre. Kanskje tilogmed sterkere.

Fra 1.7: 4-6 uker med mindre mat, og mye cardio.

Men, til poenger. Noen kommentarer til følgende styrkeprogram? Maksløft ligger rundt

benk: 80kg

knebøy: 105kg

markløft: 105kg

...og den er bygget opp rundt en 5x5. "m" står for "mark", og indikerer hvor jeg skyver inn pinnen på apparatet. "t.f." er "to failure". r1 = 82.5 + 2.5 betyr, første rep på 82.5 kg og deretter opp med 2.5 kg til jeg når det som står i "siste r":

post-11855-1444085641552_thumb.png

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8688-min-plan-dum-eller-fin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plan:

Fra midten av juli har jeg ikke mulighet til å løfte styrke på en 4-6 uker, så overordnet:

De neste 8 ukene: Spise hver eneste protein jeg klarer å finne, og generelt gå på et lite kalorioverskudd. Løfte mye. Bli større og tyngre. Kanskje tilogmed sterkere.

Fra 1.7: 4-6 uker med mindre mat, og mye cardio.

2,3 g/kg proteiner er nok. Å spise mye mer enn det er ikke nødvendig.

Mage ville jeg tatt etter de store øvelsene, ikke i starten av økta.

Triceps kan gjerne byttes ut med skulderpress, og biceps med chins eller smalt nedtrekk.

Jeg har ikke sett så nøye på tallene, men du har generelt med gode øvelser i hvert fall. Skal du ta 10 sett på roing?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...