Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For at de 200 gram proteiner jeg må ha skal utgjøre 15 % av kaloriinntaket, må jeg spise over 5000 kalorier daglig.

(200 * 4 / 0,15 = 5333)

Her lukter det propaganda ja, selv om Duncan er svær og gjorde en fantastisk skuespillerjobb i Green Mile...

Gjest Jester

Folk får velge hva de vil, er nok veldig greit å sitte i et I-land, og spesielt om du er en rik hollywood skuespiller med tilgang til det du måtte trenge av "anti-aging" klinikker etc å si at det er umoralsk å spise dyr, og at folk bør bli veganere. Jaja, kjør på, men så en dokumentar fra Mosambikk der de var så desperat etter å få i seg animalsk protein at hovedkilden var rotter og smågnagere rett og slett for de ikke hadde rå til annet, så rotter ble løsningen for å prøve og dempe mangelsykdommene de hadde grunnet en ensformig kost bestående av røtter og planter. Prøv å fortell dem hvor "lettvint" det er og hvor "bra du føler deg" av å kutte kjøtt fra kosten.

alt i alt, gjør hva du vil. Dessuten om det er "prosessen" som er så grusom, og alt det der, så tror jeg ikke vi skal klage så høyt her i Norge uansett.

Spis kjøtt eller la være, men ikke tro man er bedre eller dårligere en de som velger annerledes, uansett hvilken leir man står i.

Liker fyren.Stor kroppsmasse kan vedlikeholdes i kaloribalanse med en nokså liten proteinmengde. Må innrømme jeg selv begynner å få litt betenkeligheter med hvordan kjøttindustrien drives. Har vært vegetarianer tidligere, godt mulig jeg prøver det igjen.

Det som overrasket meg er at han sir han har blitt sterkere, at vedlikehold er mulig tviler jeg ikke på.

Er nok mye muffins innen kjøttindustrien ja.

Liker fyren.Stor kroppsmasse kan vedlikeholdes i kaloribalanse med en nokså liten proteinmengde. Må innrømme jeg selv begynner å få litt betenkeligheter med hvordan kjøttindustrien drives. Har vært vegetarianer tidligere, godt mulig jeg prøver det igjen.

I USA og diverse har man jo sett masse skrekkfilmer

Men lurer på hvordan det er i norge? Har fått så fint og vakkert bilde av at grisene ligger på spa og får førsteklasses føde, men er det virkelig slik? Ikke at jeg kommer til å stoppe å ete kjøtt fordet men.

Annonse

Gjest Jester

Skulle ønske det ble mer fokus på markeder og slikt og mindre på ferdigpakka kjøtt i en ubetjent disk. Hadde gladelig betalt litt ekstra for å få snakket med fagfolk med peiling på kjøttet, hvor det kom fra osv. Men er begrenset hvor mye slikt som eksisterer. Tror jeg vet av 1 slakter i byen, og det er en heldagsjobb å komme seg dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...