Gå til innhold

Søtningsmiddler i kostillskud


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel om fruktose, glukose osv. Også begynte jeg å lure på hva slaks stoffer de forskjellige proteinpulverne inneholder. Hvis de skal få noe til å smake så bra, så må de ha tilsatt noe

Så på min som er myoprotein, der står det søtningsmiddel e950 og e951. hva vil det si?

Og pleier proteinpulver å inneholde fruktose, eller gjelder dette bare gainere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Leste en artikkel om fruktose, glukose osv. Også begynte jeg å lure på hva slaks stoffer de forskjellige proteinpulverne inneholder. Hvis de skal få noe til å smake så bra, så må de ha tilsatt noe

Så på min som er myoprotein, der står det søtningsmiddel e950 og e951. hva vil det si?

Og pleier proteinpulver å inneholde fruktose, eller gjelder dette bare gainere?

Er du redd for fruktose og glukose? Hvorfor det i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for fruktose og glukose? Hvorfor det i så fall?

Pga blant annet dette som jeg fant i farta:

Fruktose gjør deg feit - Fitnessbloggen

Den usensurerte sannheten om fruktose - Fitnessbloggen

Jeg sier ikke at jeg skal kutte ut helt, bare prøve å kutte ut litt å få kontroll på hvor mye jeg får i meg.

Denne tråden ble egentlig laget pga noe jeg lurte på da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den nye versjonen av MyoProtein er aspartam bytt ut med sukralose. Dei meiner aspartam er trygt, men bytte på grunn av markedskreftene.

Tenker du på den nye smaken som akkurat har kommet ut da? Mocca-sjokolade eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga blant annet dette som jeg fant i farta:

Fruktose gjør deg feit - Fitnessbloggen

Den usensurerte sannheten om fruktose - Fitnessbloggen

Jeg sier ikke at jeg skal kutte ut helt, bare prøve å kutte ut litt å få kontroll på hvor mye jeg får i meg.

Denne tråden ble egentlig laget pga noe jeg lurte på da

Proteinpulvere er ikke sukkerbomber uansett, så det er i hvert fall ikke noe å bekymre seg for.

Studien det referes til i "Fruktose gjør deg feit" så dessuten på effekten av store mengder fruktose inntatt i isolasjon. Dette gir helt andre resultater enn hvis fruktosen kun utgjør en del av et måltid, som jo er tilfelle i den virkelige verden.

Fruktose i normale mengder kan til og med være positivt som du f. eks. ser av link nummer 1 nedenfor, så dette er ikke noe å være redd for:

The bitter truth about fructose alarmism. | Alan Aragon's Blog

A retrospective of the fructose alarmism debate. | Alan Aragon's Blog

Straight talk about high-fructose corn syrup: what it is and what it ain't. | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...