Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp i startgropa tror jeg, så håper på noen kloke svar fra dere :)

Er 26 år, 168 cm og ca. 74 kg og vil gå ned i vekt (forbrenne masse fett! ;)) samt få bittelitt markerte muskler.

Er veldig usikker på hva jeg bør spise, det er jo så mange forskjellige dietter og anbefalinger, så jeg går litt i surr :p

Men tenkte at jeg kunne vise hva jeg har spist i dag, så kan dere kanskje komme med innspill ut i fra det?

Frokost: Eggerøre av to egg, litt grønnsaker og et par skinkeskiver av kalkun

Mellommål: En skyr

Lunsj: Ca. 200 gr kyllingkjøttdeig, litt grønnsaker og litt cottage cheese

Middag: Kyllingfilet (veide ikke, men ca. 200 gr kanskje) og MASSE grønnsaker

Kvelds: Havregrynsgrøt

Har kjøpt proteinpulver i dag. Er det greit å ta en dose til frokost?

Lurer også på hvilke vitaminer jeg bør/må ta? Omega-3?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8419-litt-hjelp-ang-diettmatplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Fitnessbloggen har en kalorikalkulator på facebook siden deres, den kan du bruke, så finner du ut hva du trenger i løpet av en dag (med aktivitet/trening), og for å komme i underskudd trekker du fra 300-500kcal.

- Logg maten din på www.diett.no en ukes tid så ser du hva du får i deg :)

- Proteinpulver trenger du bare om du får for lite proteiner ellers i kosten, men ellers kan du bruke det når du vil på dagen, spiller ingen rolle.

- Legg deg på 2,5g/kg proteiner (ditt tilfelle blir det rundt 185g proteiner), og resten av karbo/fett fordeler du sånn som du føler passer til deg

- Omega-3 er et bra kosttilskudd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...