Gå til innhold

Trening


Rompereser

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 20 år som begynnte å trene i januar i år, 3 ganger i uka helt til i midten av mars. Målet var å fjerne fett fra kroppen å få litt mere muskler og mindre mage. men i Mars ble det ble det så travelt på jobb så fikk ikke tid til trening. Det er fortsatt travelt og dagene går med til arbeid, og de dagene jeg ikke arbeider overtid er det godt og slappe av.

Målet er å starte med trening så fort det blir rolig på jobb, Har tenkt å slanke bort fett fra magen og bryst, Bør jeg da trene styrke eller må jeg slanke bort fettet for å så bygge muskler etter det? eller kan man kombinere styrke trening og utholdenhet/løping på 3-d mølle.

lite spørsmål til på slutten, hva bør mang egentlig spise før og etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt å slanke bort fett fra magen og bryst, Bør jeg da trene styrke eller må jeg slanke bort fettet for å så bygge muskler etter det? eller kan man kombinere styrke trening og utholdenhet/løping på 3-d mølle.

lite spørsmål til på slutten, hva bør mang egentlig spise før og etter trening?

Hey, bro!

Styrketrening er nødvendig, men jogging er ikke et must. Du trenger et kaloriunderskudd, men det oppnår du vel så lett gjennom kostholdet.

Hva du spiser før og etter trening er ikke så nøye. Fokusér mer på hva du spiser totalt sett iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Er det virkelig slik at man må legge om hele kostholdet for å åpne en mindre fett prosent og mere muskler? Jeg holder meg unna sukker,brus osv. men til frokost blir det vanlig brødskive med ost og 1-2 glass melk. en typisk middag kan være pommes frites med kylling eller pølse.

Trener styrke 3 ganger og innebandy 2 timer i uka, jobber som elektrikker.

Må man spise 1,2 - 1,8 gr/kg protein hvis man trener styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig slik at man må legge om hele kostholdet for å åpne en mindre fett prosent og mere muskler? Jeg holder meg unna sukker,brus osv. men til frokost blir det vanlig brødskive med ost og 1-2 glass melk. en typisk middag kan være pommes frites med kylling eller pølse.

Trener styrke 3 ganger og innebandy 2 timer i uka, jobber som elektrikker.

Må man spise 1,2 - 1,8 gr/kg protein hvis man trener styrke?

Neida, du trenger ikke å være så streng på kostholdet. Det som er av størst betydning er kaloriinntaket, at du får i deg nok proteiner (ca. 2,3 g/kg) og helst litt omega-3 også. Pølser og brødskiver ødelegger ikke alt, og du trenger ikke å bare spise brokkoli, tunfisk og havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og eg såg "uten proteinpulver" idet eg trykka post.)

Vil bare legge til at proteinpulver er ganske digg. Hvertfall om man kjøper med sjokoladesmak og blander med iiiiskald ekstralett melk (som også inneholder litt proteiner). Omnomnom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...