Gå til innhold

Hvordan bør fortsettelsen se ut?


KnutK

Anbefalte innlegg

Hei kjære eksperter..

Vi er to stk som får ca 10 uker siden startet på ett lite prosjekt/ veddemål. Dette veddemålet gikk ut på å trene 6 dager i uken, spise Sundt og holde seg vekk fra alkohol..

Jeg startet på 102kg og 192 cm. Er nå på 92 kg

Min partner 91 kg og 173cm. Er nå på 85kg

Vi startet som mange andre treningen i januar, mye styrke lite kardio. Da holdt vi oss til 3 dager i uken og ingen tanker rundt hva vi spiste. Jeg hadde null erfaring med styrke min partner hadde litt..

Så en sein søndag i februar fikk vi for oss at vi skulle starte dette "prosjekte"

Vi starter med hvordan vårt kosthold har sett ut. Og det er veldig likt dag for dag..

Frokosten består ofte av activia, frukt eller skyr

Lunch blir det omelett av 5 egg med ost og skinke mens min partner her har spist kyllinglår,nøtter, frukt

Måltidene før trening er 3knekkebrød med skinkeost evt skyr. Mens min partner her spiser noe mer variert husmankost.

Middagene spiser vi ofte sammen og her har det også gått mye i 4egg+ett grovt rundstykke, ovnsbakt kylling, taco, kyllingsalat, hjemmelagde hamburgere, kyllingsalat og litervis av pepsimax;)

Vi startet "prosjektet" med å trene styrke 4 dager og kardio 2. Den første uken bar preg av lite planlegging og mye kukerundtsyndrom. Helt til vi kom over dette forum.

De første 3 ukene

Mandag- skuldre, bieceps, rygg

Tirsdag- hoppetau i 60 min

Onsdag- bryst triceps og mage

Torsdag-hoppetau

Fredag-samme som man

Lørdag-fri

Søndag-hoppetau

Mandag-samme som onsdag

Osv

De neste 7 ukene til dags dato har vi gjort noen endringer. Vi har lagt inn markløft,beinpress og pullups . Pluss at vi tok vekk hoppetau. Erstattet dette med mer styrke. Før vi de siste 2 ukene har lagt inn løping a 30min tirsdag og torsdag.

Set, reps og øvelser.

Holdt oss til mye av det samme igjennom disse ukene.

Alle øvelsene kommer ramser opp under der alle ble gjennomfør med 3*8 ca

Roing,skulderpress,nedtrekk,biecepscurl i forskjellig varianter, benkpress flat og skrå, markløft,beinpress, pullups, plankevarianter, situps skråbenk,flyes, Tricepspushdown i forskellige varianter, kabel krysstrekk.

Mulig jeg har glemt noen øvelser..

Progresjon

gått fra 0 til 10 pullups. partner fra 3-14.

Dobbelt belastningen på benkpress

Fra 80-140 kg beinpress. Partner fra 120-200

Resten av øvelsene har det også vært progresjon uten at jeg helt har eksakte tall på dette..

Min spørsmål til dere som har tatt dere bryet å lese alt. Hvordan bør vi fortsette? Både når det gjelder kosthold og trening. Målet har hele tiden vært å få en mer sporty og markert kropp. Mangler litt på å få frem magerutene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig bra resultater på dere og fantastisk framgang i styrken.

Dere har jo gjort det meste riktig så langt og så lenge det ikke stagnerer kan dere jo følge samme oppskriften. Ser imidlertid ut som det kan være litt å hente på enda bedre måltider. Husk proteiner til hvert måltid (min 35-40 gram) og 2,5 * kroppsvekt totalt for dagen.

Når fettprosenten blir lavere kan det bli vanskeligere å ha progresjon i styrketreningen om dere trener for mye. Så etterhvert bør dere nok redusere til 3-4 styrkeøkter i uken og ikke overdrive kardio (gåturer er unntaget, det kan man gjøre så mye man vil). Kardio bør fortrinnsvis være intervalltrening og da helst kortere tempo (litt under maks intensitet 20-60 sekunder) og sprintintervaller (maks intensitet 10-20 sekunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...