Gå til innhold

Trenger sårt hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en jente på 22 år som har vært spiseforstyrra tidligere. Jeg trente hardt og spiste for lite og ble altfor tynn. Etter en periode "ga jeg opp" og begynte å overspise vanvittig, for så og overtrene og spise lite kalorier som straff. Etter en lang periode med dette har jeg lett overvekt og en fettprosent på 35%. Føler at jeg har ødelagt hele forbrenningen og kroppen min. Jeg er veldig redd og lei meg for dette og ønsker en "ny start". Mine spørsmål er:

1. Har jeg nå ødelagt forbrenningen? Vil kroppen lagre fett lettere for all fremtid?

2. Jeg blir så forvirra over dette med adaptasjon; hvis jeg np begynner å spise 2000 kcal når kroppen er vant til 1300 f.eks, vil jeg fyke opp i vekt siden kroppen har justert seg til dette inntaket?

3. Jeg får ikke trent og vil gjøre noe med fettprosenten. Men det virker som kroppen justerer forbruk etter inntak og at det er så mange variabler som spiller inn (leste robert eilertsen artikkel om ortoreksi) og at et lite kaloriunderskudd ikke vil føre til noen ting fordi kroppen justerer forbruk osv?

Håper ikke dette ble rotete, føler bare at jeg har klusset til alt med min dumme fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor lenge er det siden du hadde spiseforstyrrelser? eller hvor lenge er det siden DU fikk kontrollen over det igjen? siden du ikke kan trene tenker jeg at du kanskje sliter enda med diagnosen din? Vil gjerne hjelpe deg, men hadde vært fint å vite litt mere siden dette er en sykdom som er litt skummel! Å gå opp i vekt betyr jo på ingen måte at man er kvitt en sf! hvis du vil kan du sende meg pm også! ikke alt man vil lufte i et åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...