Gå til innhold

Hva skal/bør jeg spise?


addiZ

Anbefalte innlegg

Første post på Fitnessbloggen! Vurderer å starte loggbok snart siden jeg snart skal begynne med Fyrstikkprogrammet! Og ja, jeg er fullstendig klar over at det finnes tusenvis av tråder som sikkert svarer på det samme jeg kommer til å spørre dere om nå, beklager for det - Men jeg blir forvirret. Derfor spør jeg dere; Hva skal/bør jeg spise? Jeg er 17 år, veier 60 kg, er 172 cm lang og skal begynne med styrketrening. Jeg har funnet ut at jeg bør spise 6 måltider om dagen; Frokost, mellommåltid, lunsj, middag, mellommåltid, kveldsmat.

Har et problem med å få i meg nok mat siden jeg begynnte å trene. Er allergisk mot fisk og sjømat (Ironisk siden jeg bor i Lofoten) og nøtter. Tar en del kosttilskudd/vitaminer pga. verdiene mine er nokså lave.

Kan begynne med å si hva jeg spiser per dags dato:

Frokost: 2 dl havregryn med helmelk

Lunsj: Q Skyr Jordbær, Sjokolademelk, Ironcore-bar

Middag: x

Kveldsmat: 2 dl havregryn med helmelk

Middagen er X pga. jeg spiser hva jeg får, noe som er dumt siden jeg skal bygge muskler.

Som dere ser, så har jeg egentlig ikke peiling på hva jeg spiser, og det hadde vært flott om noen kunne ha veiledet meg ang. kostholdet mitt.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være helt ærlig så har jeg ikke anelse. Tok det bare som et utgangspunkt. Er nettopp derfor jeg trenger veiledning til et bedre kosthold, fordi jeg ikke vet hva og hvor mye jeg bør spise. Som jeg har lest, så bør man ha 1,5-2 gram protein per kg kroppsvekt - Dvs. 60 x 2 = 120 g protein for meg. Etter kalkuleringer fra Fitnessbloggens kalorikalkulator bør jeg få i meg ca. 2472 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...