Gå til innhold

Tilbakemeldinger mottas med takk


Satinsky

Anbefalte innlegg

Treningsprogrammet mitt ser ut som følger:

Dag1:

Knebøy

20kgx10,40kgx10,60kgx8x3,70kgx8x3,80kgx8x3 (Har jeg hjelp, prøver jeg innimellom å makse, har vært oppe i 110kg i knebøy, 2 reps) Teknikken min er godkjent av fire forskjellige PT ved samme senter.

Lårcurl

60kgx10, 80kgx8x3

Deretter en maskin som jeg ikke husker navnet på, men man sitter, med vekt over anklene, og skal presse oppover

50kgx10, 85x8x3

Bulgarske utfall hvis jeg har kraft igjen, og da med vektstang på skuldrene. Stanga veier 20 kg, har til nå ikke kunnet lagt på mer enn tilsammen 30 kg som total på grunn av menisk-skade.

Cardio intensivt i 55 minutter etterpå(saltime)

Dag2:

Markløft

40kgx10, 60kgx10x2, 80kgx8x3,90kgx6x3,100kgx4x3,110kgx2x3

Fremoverlent enhånds roing med manual på begge armer

17,5kgx10, 20kgx8,22,5kgx8x3

Nedtrekk bredt grep til nedenfor haka

40kgx10, 45kgx10,60kgx8x3

Sittende roing med begge hender

40kgx10,45kgx10, 55kgx8x3

Cardio i 40 minutter i sal etterpå

Dag3:

Chest flies i maskin

27kgx10, 32kgx8x3

Benkpress med stang

20kgx10,30kgx8,40kgx8,45kgx6,50kgx6(skal jeg mer må jeg ha hjelp)

Skrå benk med manualer, antall kg er per manual, så totalen er altså det dobbelte.

12kgx10, 14kgx8,16kgx8x3

Jeg har litt problemer med vonde skuldre og spesielt venstre. Ikke alltid jeg klarer å gjennomføre alt på både vanlig benk og skråbenk samme dag, men det har gått bra i det siste.

Magetrening: Planke, sideplanke og situpsx15 i intervaller x3.

Cardio i 55 minutter.

Jeg trener ofte litt mer styrke enn dette på dag 3, men dette er minimumsprogrammet mitt. jeg har hatt progresjon, og blitt sterkere i alle øvelser i løpet av de tre månedene jeg nå har kjørt seriøst og konsekvent med styrketrening. Jeg har tidligere vært veldig glad i saltimer, og har bare besøkt styrkerommet sporadisk nå og da. Har en drøm om å bli god i dips og chins også, og har begynt på dette, men kjører ikke dette som en fast del av programmet. Akkurat nå prøver jeg å bli bedre etter en meniskoperasjon jeg hadde for to uker siden, så alt av beintrening og cardio har vært helt borte i disse to ukene. Desverre kan det ta seks uker før jeg får lov til å kjøre knebøy igjen, så jeg er kjempespent på hva slags nivå jeg er på da. Noen erfaringer? Markløft har jeg begynt forsiktig med, kun 40 kg, 15 reps x5, bare for at musklene skal huske at de finnes. Disse to ukene har jeg kjørt mer mage, mer biceps og triceps, og blitt sterkere i benkpress:p.

Forøvrig: Dag 1 er mandag, dag 2 onsdag, og dag 3 fredag. Når kneet er i orden, er målet å jogge på tirsdag, torsdag og søndag, to økter på 6km og en økt på 1mil. De ukene jeg føler for det, kommer jeg til å trene styrke på lørdag eller søndag også, men mer en helkroppssvariant.

Mål med treningen: Mer synlig muskulatur, mindre fett, bli sterk som bare det:). Ett velfungerende hjerte i en sterk kropp. Jeg elsker å være i god form, og har virkelig fått kjenne på hvor kjipt det er å sitte i ro disse to ukene, selv om jeg har vært på treninga nesten hver dag. Ett annet mål er å løpe Drammensløpet i september (1mil), og Oslo halvmaraton. Dette avhenger av at kneet blir helt bra igjen.

Kostholdet mitt skal jeg komme tilbake til:). Nå er det ut og sykle for å få i gang kneet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flott at det er ei til her ifra drammen:) Jeg har også veeeldig lyst å være med på drammensløpet i år, som jeg missa i fjor. Bare jeg får opp kondisen igjen.. Kjører du mest langkjøring da eller er det best å få fart på kondisen med 4*4 intervaller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at det er ei til her ifra drammen:) Jeg har også veeeldig lyst å være med på drammensløpet i år, som jeg missa i fjor. Bare jeg får opp kondisen igjen.. Kjører du mest langkjøring da eller er det best å få fart på kondisen med 4*4 intervaller?

Jeg tror på en kombinasjon av både intervaller og langkjøring. Nå er jo Drammensløpet kort da, bare 1 mil, men min plan er intervaller x2 i uka og en langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...