Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På Sats kan man jo få gratis treningsveiledning så mange ganger man vil, men det er sikkert begrensninger for hvor ofte du kan sette opp en slik time. På senteret jeg trener har mange av de ansatte personlig trener-utdanning.

Jeg fikk en som er har utdanningen "Sertifisert Personlig Trener - Active Education".

Vet ikke hva det vil si, men det sto i alle fall på sats.no

Det skal jeg sjekke ut :) ! Takk for tips :D

Fortsetter under...

Skjønner dilemmaet ditt. Jeg tør ikke kjøre benkpress og knebøy alene på trening, fordi jeg ikke kan teknikken og ikke har noen til å "redde" meg om jeg ikke får stanga opp igjen. Hva gjør man om man ikke har noen treningsvenner som trener styrke?

I benkpress kan man godt prøve å presse seg selv om man ikke har noen til å redde seg. Selvfølgeligt er det lettere med tryggheten av at noen hjelper deg opp om det skulle være, men alternativet er (om man ikke klarer å kjøre den helt opp) å legge stangen på det nederste hakket i stativet, eller å legge den ned på brystet, sette seg opp og rulle stangen av deg når du reiser deg. Det føles kanskje litt dumt når man gjør sistnevnte, men jeg tenker heller som så, at jeg har presset meg så godt jeg kunne, og ikke bare "planketrent" fordi jeg ikke hadde en spotter.

Vil som larskr, si at i starten ville jeg fokusert mer på teknikken, og ikke kjørt helt til failure, men når du blir trygg i øvelsen, så er det bare å kjøre på ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...