Gå til innhold

Hvilke øvelser?

jsolli

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver fortiden å skal sette opp en ny "treningsplan", muligens en 3-split(noe usikker enda) Har fått noen gode tips og råd!

Det jeg lurer på er, hvordan velge "riktige" og gode øvelser for de ulike muskelgruppene? Det er så uhorvelig mange mange å velge mellom. Ser det varierer fra person til person hvilke øvelser som gjelder, mulig det er litt smak og behag? Har også fortsått det slik at variasjon er bra? Men hvor ofte burde man variere?

Takker for svar! :)

Mvh Jonas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bygg opp programmet rundt de store, stygge øvelsene.

Markløft, knebøy, en ro-øvelse, chin ups / pull ups, en benkpress-variant, press over hodet osv.

Hvis du inkluderer disse så er mye gjort allerede.

Stygge? Jeg som synes de er så fine og søte :whistling:

Som Konstantinovs sier; det viktigste er baseøvelsene, og du skal kjøre tungt - så tungt du kan. Du kan ellers fylle på med ulike isolasjonsøvelser om du vil, har tid og energi til det.

Men for all del, klarer du ikke dips og chins er det liten vits i og kjøre fjorten ulike former for bicepscurl. Prøv deg frem! Du må finne øvelser du liker og som du kjenner har en effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Dette mener jeg på ingen måte frekt, men om du ikke vet hvordan øvelser du skal ta eller hvordan du skal sette opp et eget program, hvorfor skal du da absolutt lage ditt eget? Finnes mange gode programmer der ute du kan følge til du får nok oversikt og erfaring til å "lage ditt eget".

men om du skal lage din egen 3-splitt så støtter jeg det Konstantinovs skriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence taken ;) Skjønner skepsisen, og jeg forstår jo at det kan være lurt å benytte seg av noe som allerede er satt opp og godt brukt blant mange. Er bare ute etter å få litt informasjon, lære og teste. Derfor jeg lurer :)

Har forresten trent med et oppsett som funket relativt bra, men pga altfor mye med bacheloroppgave så har det blitt lite trening de siste månedene, så jeg tenkte jeg skulle prøve og se etter noen andre alternative øvelser til de jeg allerede har brukt. Kun for å se om den ene egner seg bedre enn den andre! :) Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...