Gå til innhold

For Høyt Østrogennivå/ Østrogendominanse?


Chi

Anbefalte innlegg

Hvordan måler man østrogen nivået i kroppen? Jeg misstenker at jeg har et for høyt nivå i kroppen, hvordan måler man dette? Er bare 23år og trodde hormonubalanse var forbeholdt de i overgangsalderen men mulig jeg tar feil? Vil gjerne høre fra andre med erfaring angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan måler man østrogen nivået i kroppen? Jeg misstenker at jeg har et for høyt nivå i kroppen, hvordan måler man dette? Er bare 23år og trodde hormonubalanse var forbeholdt de i overgangsalderen men mulig jeg tar feil? Vil gjerne høre fra andre med erfaring angående dette.

ovvergangsalderen innebærer for lavt østrogen nivå..ikke for høyt. Men ta en blodprøve,, =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Fikk tilbake resultatene av legen i dag. Det var unromale og svært lave. Så skal inn igjen nå for å se hva som kan forårsake det.

En rekke ting i det siste som har fått meg til å stusse, blant annet at jeg mistet mensen for første gang og fikk den på et helt rart tidspunkt 14 dager etterpå. Noe som bekymret meg siden jeg går på pillen og har hatt den fast de siste 8årene. Ble derfor bekymret for at kanskje pillen hadde begynt å gi bieffekter på kroppen. Tok graviditetstest to ganger men den var negativ. Kjenner meg igjen i de fleste bieffektee som er er oppgitt, så veldig glad for at jeg nå får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...