Gå til innhold

Treningsmuligheter ved Terningmoen og Huseby leir


JohannesL

Anbefalte innlegg

Skal inn i garden i August, blir rektrutt ved Terningmoen (?) først og deretter Huseby leir. Trener vanligvis hjemme 5-7 ganger i uken og håper på å få trene så mye som mulig i militæret.

Noen som har vert ved Terningmoen eller Huseby som kan fortelle om det var mye tid til trening på egenhånd og eventuelt fasiliteter de hadde?

Min største frykt i militæret er vell egentlig å ikke få mulighet til å trene nok styrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På rekrutten blir det ofte lange dager, hvertfall den første måneden, kommer nok ikke til å få trent så mye da. Rekrutten er vell på 2-3 måneder hvis jeg ikke husker feil, så siste måneden(e) får du nok trent litt ved siden av. Når du kommer til huseby er set 4-5 uker gardeperiode, og hvis du kommer i et av geværkompaniene er det et helvette. Veldig lite tid til egentrening. 12-14 timers dager med vasking, sluttet orden og løping. Etter det får du mer tid. kan ikke regne med å få trent hver dag, men når du er i vaktuker får du hvertfall trent annenhver dag, når du går av vakt.

Ex-korp signing out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trene på family sports club på terningen arena, 40 sec gange etter du går ut av hovedinnkjørselen til terningmoen. Mener du kan låne treningskort av vakta i helgene, på hverdagene tror jeg du får låne av GSK. Tar ikke så lang tid før du slutter halv 4 hver dag på rekrutten. Du får mer en nok av proteinrik mat i messa på terningmoen, egg mandag, onsdag og fredag, og i lunsjen er det som regel masse fisk og cottage cheese du kan hamstre.

Family Sports Club på terningen har veldig god standard, styrkeavdeling med padding på gulvet, en haug 3dmøller, men dessverre litt lite lokale. Er åpent til 22 eller 23 methinks, men da er jo du i sengs likevel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rekrutten blir det ofte lange dager, hvertfall den første måneden, kommer nok ikke til å få trent så mye da. Rekrutten er vell på 2-3 måneder hvis jeg ikke husker feil, så siste måneden(e) får du nok trent litt ved siden av. Når du kommer til huseby er set 4-5 uker gardeperiode, og hvis du kommer i et av geværkompaniene er det et helvette. Veldig lite tid til egentrening. 12-14 timers dager med vasking, sluttet orden og løping. Etter det får du mer tid. kan ikke regne med å få trent hver dag, men når du er i vaktuker får du hvertfall trent annenhver dag, når du går av vakt.

Ex-korp signing out

Fryktet det var lite tid i rekrutten.. men ja, rekrutten varer i 2mnd. Tør jeg spør hvordan jeg kan unngå geværkompaniene? hvilke kompani er å annbefale?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktet det var lite tid i rekrutten.. men ja, rekrutten varer i 2mnd. Tør jeg spør hvordan jeg kan unngå geværkompaniene? hvilke kompani er å annbefale?:)

Du kan være en dass og søke deg til støttekompaniet. De gjør ikke en dritt. Har med seg pizzaovn på feltøvelser o.l. Men da får du en veldig lite givende tjeneste, med minimal sjanse til å feks stå vakt forran slottet. Jeg syns garden var 49% helvete, 51% gøy, så er alt i alt veldig glad for at jeg gjennomførte. Digg å få hatet litt, kjent på litt smerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan være en dass og søke deg til støttekompaniet. De gjør ikke en dritt. Har med seg pizzaovn på feltøvelser o.l. Men da får du en veldig lite givende tjeneste, med minimal sjanse til å feks stå vakt forran slottet. Jeg syns garden var 49% helvete, 51% gøy, så er alt i alt veldig glad for at jeg gjennomførte. Digg å få hatet litt, kjent på litt smerte

Ok, nei jeg er ikke interessert i å sløve, jeg vil ha en givende tjeneste men vil også ha tid til å trene styrke og ha så optimal fremgang som mulig. Er ikke blant de slappe idiotene som må i garden bare fordi de ikke har noe annet å gjøre. Vurderte å søke Fallskjermjeger men med tanke på at jeg også har et mål om å en gang stille i AF eller hvertfall oppnå en god fysikk er ikke akkurat det det optimale. Så var også sent ute med sesjon så da var garden bortimot eneste mulighet, desverre. Vet ikke om du glemte å svare iste, men hva kompani annbefaler du? Er glad i guds frie natur, men vil også ha min porsjon av fritid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du glemte å svare iste, men hva kompani annbefaler du? Er glad i guds frie natur, men vil også ha min porsjon av fritid

Så lenge du ikke ønsker å være i støttekompaniet eller musikk&drill kan du ikke velge dette selv. Du havner i det kompaniet som dimiterte sist. Når rekrutten nærmer seg slutten kan du velge å søke deg inn i jegertroppen eller eskortetroppen. Lar du være, havner du automatisk i en geværtropp. Kp, 1, 2 og 4 er helt like. Eneste som skiller de er fargen på kompanistripen. Min erfaring var at geværtroppene gikk noe mindre vakt enn eskorte og jeger, da de var flere personer som delte på de samme vaktpostene. Lz'Pave, hvilket kompani/tropp? Kp. 4 tr. 2 her. 2009-2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke ønsker å være i støttekompaniet eller musikk&drill kan du ikke velge dette selv. Du havner i det kompaniet som dimiterte sist. Når rekrutten nærmer seg slutten kan du velge å søke deg inn i jegertroppen eller eskortetroppen. Lar du være, havner du automatisk i en geværtropp. Kp, 1, 2 og 4 er helt like. Eneste som skiller de er fargen på kompanistripen. Min erfaring var at geværtroppene gikk noe mindre vakt enn eskorte og jeger, da de var flere personer som delte på de samme vaktpostene. Lz'Pave, hvilket kompani/tropp? Kp. 4 tr. 2 her. 2009-2010.

Ok, har hørt jegertroppen er et helvette, så blir vell en av geværtroppene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var i garden i fjor, dimiterte i oktober. På rekrutten og første ukene på Huseby er det som de sier over lite tid til trening, dagene er da veldig lange og harde. Men så snart du begynner med gardisttjenesten blir det straks bedre. Da er det snakk om prioteringer. I min tropp satt de fleste å gamet og spiste junk, det eneste trimmen de fikk var gåturen til ICA. Men vi var 10-12 stk som var å trente 4-5 ganger i uken, også i vaktuker. Treningslokalet på Huseby er litt lite, men funker.

Ikke engst deg om at det blir kjipt med vakt. Dra inn med godt mot og gode holdninger så vil du få et supert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var i garden i fjor, dimiterte i oktober. På rekrutten og første ukene på Huseby er det som de sier over lite tid til trening, dagene er da veldig lange og harde. Men så snart du begynner med gardisttjenesten blir det straks bedre. Da er det snakk om prioteringer. I min tropp satt de fleste å gamet og spiste junk, det eneste trimmen de fikk var gåturen til ICA. Men vi var 10-12 stk som var å trente 4-5 ganger i uken, også i vaktuker. Treningslokalet på Huseby er litt lite, men funker.

Ikke engst deg om at det blir kjipt med vakt. Dra inn med godt mot og gode holdninger så vil du få et supert år!

Høres bra ut, snakket også med en kompis nå som er i garden og han hadde mye bra å fortelle. Satser på å få trent bra å få noen gode styrkeøkninger i militæret, alle har jo sett prakteksemplarene av folk som kom inn som tjukk/tynnis og ut et år etter rimelig biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...