Gå til innhold

Kan jeg skylde på kreatin..?


Superhai

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt første innlegg her inne :-)

Kort om meg selv og min bakgrunn før selve problemet:

33 år, "trent" i ca. 10 år og har som mål å komme ned i fettprosent til sommeren.

Jeg har skrevet "trent" da jeg først det siste året har funnet ut hva det egentlig vil si det er å trene (les: altså ikke 40 isolasjonsøvelser på biceps til failuer hver trening og ikke alltid 5 min pause mellom hvert sett). Men på tross av ikke altfor riktig trening, så har det da blitt en del muskler allikevel.

Har alltid vært fra dvask til halv-feit, dvs aldri vært skarp i kantene om dere skjønner.

Rager 1,90 over terrenget.

For første gang i livet så vil jeg gjøre et seriøst forsøk på å redusere fettlagrene på kroppen frem til sommeren og forsøke å finne en veldreid figur der inne bak de 116 tunge kiloene. Utrolig viktig for meg å ikke miste altfor mye muskelmasse, så jeg trener styrke 3 ganger i uken (Myoreps 2-splitt) og fotball 1 gang i uken, samtidig som jeg får i meg 250-300 g. proteiner.

Satt opp en, for meg, praktisk kostholdsplan som jeg klarer å følge. Skal ligge på ca 2800-2900 Kcal fordelt på 300 g. proteiner, 200 g karbo og 80-90 g fett. Dette er 600-900 Kcal i underskudd, alt etter som hvilken metode jeg bruker for å beregne daglig forbruk. Har klart å følge dette opplegget ganske så strikt, men det skal vel sies at det er ikke alltid jeg klarer å oppfylle mengde protein. 300 gram er mye!

De første 2 ukene(før påske) gikk jeg ned ca 1,5 kg og inn 3 cm i midje. Dette er for meg gode signaler da jeg skal ned i fettprosent og nødvendigvis ikke vekt og et såpass lite vekttap tilsier at muskelmassen holder seg på plass. I påsken stod jeg på stedet hvil, var egentlig ganske fornøyd med det ;-).

Startet opp igjen rett etter påske, men har nå begynt å ta Kreatin, 20g hver dag de første 5 dager osv..

Sjekket status i går. Da hadde jeg gått opp 1 kilo og 1 cm i pluss rundt midjen.

Da kommer endelig mitt spm: Skyldes dette ene og alene kreatinen?? Skjønner det med vekta forsåvidt, men burde vel ha tatt inn litt rundt livet for det..? Jeg har fulgt kostholdsplanen så og si til punkt og prikke. Fører opp hver minste ting jeg spiser.

Tar imot tilbakemeldinger både på mitt spørsmål rundt kreating og tips og råd rundt kosthold og vektnedgang med stor takknemlighet da dette er en ny reise for meg.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...