Gå til innhold

Styrketrening og kaloriunderskudd


Marimma

Anbefalte innlegg

Ny her, blir nok langt :wub:

Er 162 høy, 60 kg. Trenger omtrentlig 2200 cal, og siden jeg skal bli kvitt sideflesket ligger jeg på en ca 1800 daglig. Regner det ikke helt ut, da jeg føler jeg har et greit øyemål etter å ha telt kalorier en stund.

Eksempel på en helt vanlig dag:

Frokost: 1/2 boks med cottage cheese, 100g blåbær, et halvt eple og ti mandler.

Lunsj: To skiver lavkarboknekkebrød med gulost og paprika, ti sukkererter, et halvt eple, en halv avokado, tre skiver go' og mager salami (jeg elsker å gomle denne...).

Middag: 300g laksefilet, 100g brokkoli, en gulrot, en potet, mager kesam som dressing og en god del agurk.

Kvelds: to egg, en tomat, en appelsin, fem valnøttkjerner og en halvskive lavkarbobrød med masse kjøttpålegg på. De siste ukene har jeg også begynt å spise rundt 100g jorbær hver kveld, fortsetter nok med det til sesongen er over :p

Årsaken til lavkarbobrød/knekkebrød er at jeg ikke tåler korn. Reagerer heller ikke så godt på vanlig melk i store mengder. Drikker bare vann og te. Har egentlig ingen behov for utskeielser, men de gangene det blir utskeielser er det som oftest 86% mørk sjokolade. Ser kostholdet greit ut, all you clever people? Føler jeg har fått det på gli etter mye prøving og feiling.

Så til treningen. Jeg begynte med styrke rundt juletider, og ser forskjell allerede. Er vel mest generell styrke foreløpig, trene opp litt stabiliseringsmuskulatur osv. Tenkte å komme i gang ordentlig i juni når eksamener er overstått, ala Børge Fagerlis opplegg. Jeg kvier meg litt for å begynne med tung styrke, siden jeg har en genetisk hormonforstyrrelse som gjør at jeg produserer altfor mye testosteron, og styrketrening vil kunne aktivere dette ytterligere. Men nå har jeg fått isotretinoin og satser på at det holder kvisedjevelskapen unna... SÅ til poenget. Slik jeg har forstått er det ikke et stort problem å øke muskelmassen på kaloriunderskudd så lenge jeg er i "utrent"-kategorien, og får i meg nok proteiner? Eller? Det er så mange motstridende meninger der ute.

Edit: jeg har en beinbygning av en manneverden, så jeg er i grunn veldig slank på mine 60kg. Ikke at jeg er så nøye på vekta, men så dere vet ca hva dere kan gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...