Gå til innhold

Mat etter trening???


Gjest

Anbefalte innlegg

Når skal man spise om man trener både kondisjon og styrke :p? i dag spiste jeg godt med både carbs og proteiner før jeg trente styrke, så spisste jeg en banan før jeg jogget hjem igjen..burde jeg fått i meg proteiner også etter styrken, eller går det fint å vente til jeg kommer hjem :p? vanlighvis pleier jeg ikke å spise før jeg kommer hjem, men prøver å bygge muskler å ikke gå ned i vekt..vet jeg burde kuttet kondisjonstreningen, men jeg elsker å løpe, så det er lite aktuelt :p Og er det best å trene styrke før kondissen, når man prøver å fokusere mer på å bygge? trenger hjeeelp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Det er ikke noe å stresse med.

2. Ja, ta det viktigste først når du har mest energi.

vet du om kondisjonstreningen ødelegger styrken helt? er liksom 164 og veier ikke mer enn 49 kg, så prøver jo abselutt ikke å gå ned, men å bygge litt muskler, og kansje få bittelitt lavere fettprosent..prøver å få i meg minst 2000 kcal, og mye proteiner :p Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om kondisjonstreningen ødelegger styrken helt? er liksom 164 og veier ikke mer enn 49 kg, så prøver jo abselutt ikke å gå ned, men å bygge litt muskler, og kansje få bittelitt lavere fettprosent..prøver å få i meg minst 2000 kcal, og mye proteiner :p Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :p

Prøv deg på 3000 kalorier så skal du se at det blir muskler på deg ;).

Neida, det ødelegger ikke styrken helt. Men du må passe på å få i deg mer mat enn du ville spist ved å kun trene styrke ettersom cardioen forbrenner kalorier. Du må bare spise mer enn du gjør, så blir det bedre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg på 3000 kalorier så skal du se at det blir muskler på deg ;).

Neida, det ødelegger ikke styrken helt. Men du må passe på å få i deg mer mat enn du ville spist ved å kun trene styrke ettersom cardioen forbrenner kalorier. Du må bare spise mer enn du gjør, så blir det bedre resultater.

skal jo ikke bli svæær heller :p men prøver å omsette treningen og kostholdet for å slutte å gå ned i vekt, så øker gradvis, økte til 1800 kcal forrige uke, og 2000 denne, tror det er nokk for nå :p merker bare jeg får mer og mer energi, og vil løpe mer og mer -.- :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo ikke bli svæær heller :p men prøver å omsette treningen og kostholdet for å slutte å gå ned i vekt, så øker gradvis, økte til 1800 kcal forrige uke, og 2000 denne, tror det er nokk for nå :p merker bare jeg får mer og mer energi, og vil løpe mer og mer -.- :p

Alt for lite mat ;).

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Ved å krysse av for "ekstra aktiv" får man ut at du må spise 2400 kalorier daglig bare for å vedlikeholde.

Og siden du skal opp i vekt og bygge muskler og styrke må du spise bortimot 3000 kalorier de dagene du trener ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for lite mat ;).

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Ved å krysse av for "ekstra aktiv" får man ut at du må spise 2400 kalorier daglig bare for å vedlikeholde.

Og siden du skal opp i vekt og bygge muskler og styrke må du spise bortimot 3000 kalorier de dagene du trener ;).

ojj..ja jeg veet egentlig, men prøver å øke gradvis, før lå jeg på ca 1200 kcal om dagen liksom :p føler ikke jeg gjør annet enn å spise :p Spiser nesten mer enn kjæresten min som er 185 og veier 80 liksom :p Men får prøve så godt jeg kan :p takk for hjelpen vertfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...