Gå til innhold

Fail av Treningsforum....


StiligeCecilie

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne_

Hihi, jeg prøvde forsiktig å diskutere periodisk faste og biorytme med Tommi. Han hadde sine forklaringer på hvorfor det ikke ville funke på konkurransediett. Om begrunnelsen var broscience eller ikke er jeg usikker på, men spiller det noen rolle? Det finnes flere veier til Rom, og Tommi sin fungerer så definitivt!! Har du noensinne sett en deltager fra 24fitness i mislykket sceneform? De er stort sett øverst på pallen.

Husker jeg var med årets AF-vinner da hun skulle få diett og trening fra klubben. Jeg sa: "Nå kommer du til å få havregrøt til frokost, små kyllingmåltider hver 3. time, null karbs til kvelds og 5-splitt! ;) " So she did. Og det fungerte for å si det mildt! Og der var det ikke noe slags dop inn i bildet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

artikkelen er skrevet av en av norges fremste og beste coacher, samt en IFBB PROFF kroppsbygger med ÅREVIS av erfaring, så at rådene er tvilsomme og dårlige stiller heller spørsmålstegn ved deg spør du meg ;)

at opplegget er litt "oldschool" stemmer nok, men hvorfor endre på noe som alltid har fungert bra?

sjeldent kroppsbyggere henger seg så mye opp i disse nye prinsippene som periodisk faste osv...

Men at rådene er "dårlige" overfor den vanlige mannen i gata kan jeg nok være enig i, men nå er ikke dette rettet mot den vanlige mannen i gata heller da ;)

Jeg kan finne fram vitenskapelig bevis for hvorfor hvert enkelt av punktene er feil, så da kan du stille spørsmålstegn ved hva du vil.

Nok steroider, proteiner, kalorier og gode gener vil selvfølgelig være viktigere enn å unngå slik broscience hvis man skal bli kjempestor.

Men da bør det i så fall presiseres i artikkelen at rådene er rettet mot bolere, slik at mannen i gata ikke blir lurt ;).

For vi vil vel ikke at Ola på 16 år skal tro at man blir feit av å spise havregryn før leggetid, og at det er kjempeviktig å spise annenhver time og drikke glutamin mellom settene?

Det siste punktet er i hvert fall vesentlig. Siden Tommi selv selger kosttilskudd bør han i hvert fall ikke lure fattige unggutter til å kjøpe dyre produkter som har null effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan finne fram vitenskapelig bevis for hvorfor hvert enkelt av punktene er feil, så da kan du stille spørsmålstegn ved hva du vil.

Nok steroider, proteiner, kalorier og gode gener vil selvfølgelig være viktigere enn å unngå slik broscience hvis man skal bli kjempestor.

Men da bør det i så fall presiseres i artikkelen at rådene er rettet mot bolere, slik at mannen i gata ikke blir lurt ;).

For vi vil vel ikke at Ola på 16 år skal tro det er kjempeviktig å spise kyllingfilét annenhver time og drikke glutamin mellom settene?

Kanskje du skal prøve å gjøre litt reasearch selv istedet for å " get stuck on the internet " !? :) anatomi og kropp fungerer forskjellig fra person til person og DET ER DET også studier om ;) så vi kan jo legge studier for og imot i bøtter og spann mot hverandre OM vi skulle gått igang, men til syvende og sist er det hva som FUNGERER FOR DEG som virkelig betyr noe uansett studie, jeg sier ikke at jeg er imot "nye" spise prinsipper for har selv prøvd, men faller alltid tilbake til den gode gamle spise vanen for det holder blodsukker, hodet, og min anabole effekt mest optimalt av det JEG har prøvd og erfart :)

Når det er sagt har jeg satt opp flere spiseprogram til andre mennesker basert på nyere prinsipp fordi det i hovedsak er slitsomt i en vanlig hverdag å spise hver 3 time, og det er etter MIN mening det eneste og beste argumentet for og ikke spise hver 3 time ( MIN MENING ) :)

Og det står ganske godt forklart i slutten av tommi sin artikkel der at det er for EN HARDCORE KROPPSBYGGER, så kan du jo selv gjøre deg opp meninger om hva han mener med det :)

sitert direkte:

Eksempel på kostplan for en hardgainer kroppsbygger som veier ca 80kg!

Dette har jeg diskutert i 8 år på andre forumer og gidder ikke ta den diskusjonen igjen :) studier er herlig eller hva ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Han sier jo ikke at alle andre metoder er feil, ha sier bare at hans metode virker (for hans målgruppe som han presiserer tydelig selv hvem er!). Det finnes det nok av menneskelige bevis for. Og det eneste som er uthevet i artikkelen er :

Kosttilskudd er veldig bra og kan gjøre utgjøre en forskjell, men bare om man følger en ordentlig kostplan/ ha orden på kostholdet sitt...

Det er jo en ganske fair påstand for en som har sin egen butikk!

Åja, den matplanen er nok rettet mot bolegutta, men nå er det jo sånn her til lands at man ikke bare kan skrive slikt rett ut uten å bli halshugd. Han skriver det vel mellom linjene så langt det lar seg gjøre.. Man får bare regne med at folk har vett til å forstå at skal man se ut som de "store gutta" som han sikter til så trengs det mer enn bare ren mat, glutamin og protein :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du orker 8 år til vel?;) Forskning lyver som regel ikke da.....non-respondere på mat er et sjeldent skue.

nei det er helt sant, men det finnes forskning både for og mot :) og 90% av forskningen er basert på den vanlige ola nordmann, derfor jeg også er "åpen" i mitt forrige innlegg, og påpeker at tommis artikkel ikke er for ola nordmann, og at det derfor er evt det vi bør diskutere her og ikke hva som fungerer av mat og kostplan eller ei ;) ergo var påstanden til Konstantinovs feil da han påpekte artikkelen som generell og ikke det den var ment som ;)

jeg siterer igjen:

Eksempel på kostplan for en hardgainer kroppsbygger som veier ca 80kg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er helt sant, men det finnes forskning både for og mot :) og 90% av forskningen er basert på den vanlige ola nordmann, derfor jeg også er "åpen" i mitt forrige innlegg, og påpeker at tommis artikkel ikke er for ola nordmann, og at det derfor er evt det vi bør diskutere her og ikke hva som fungerer av mat og kostplan eller ei ;) ergo var påstanden til Konstantinovs feil da han påpekte artikkelen som generell og ikke det den var ment som ;)

jeg siterer igjen:

Eksempel på kostplan for en hardgainer kroppsbygger som veier ca 80kg!

:)

Ja, du har alt på det rene....og jeg liker ryddigheten din i diskusjonen:)

Dere får evt ta diskusjonen videre i en egen tråd el på PM :)

Men igjen, godt å se at det går an å diskutere en ting profosjonelt ....hvertfall fra din side, uten usakligheter:)

Ha en god søndag Mr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jaggu er det vondt for folk å fatte at man ikke er komplett idiot selv om man liker muskler.. :p

Jeg tror vi kan se frem til en endring i folks holdninger til akkurat dette fremover. I det siste har det nemlig virket som at folk omsider har forstått at det går an å være "fysisk smart" selv om man ikke er "psykisk smart". :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...