Gå til innhold

Trene til utmattelse / overtrent


LillieMy

Anbefalte innlegg

Postet en comment på artikkelen om å trene til utmattelse i dag, men tar det her og.

Jeg har lenge trent etter 8-12 rep prinsippet, ofte til utmattelse. Nå har jeg ikke trent på en stund siden kroppen har sagt stopp. Overtrent og utslitt; flere grunner til det, MEN, jeg har lenge presset kroppen mens jeg har vært sliten og overtrent da tydeligvis. No pain no gain! Har fundert på hvorfor resultater uteble.. Nå har jeg vært tvunget til å stoppe; men skal jo starte på igjen. Hvordan skal jeg da unngå å havne i samme fella igjen? Jeg aner ikke hvor lenge kroppen trenger fri heller. Noen erfaringer? Skulle ønske Fitnessbloggen kunne skrive en artikkel om dette temaet. Ser jo svært mye på nett som bla. train hard or go home, no pain no gain, all mulig propaganda for at man skal trene uansett hva, uansett om amn er syk og sliten, og det skal trenes tungt. Jeg har gjort nettopp det og havnet på et sted jeg ikke vil tilbake til; nemlig å sitte med følelsen av at kroppen kollapser og jobber imot deg. Ikke greit! Kjære Fitnessbloggen har dere noen gode råd og erfaringer?

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Det er veldig individuelt men ta deg en uke f.eks, så starter du på med noen lette økter for å "komme igang igjen". Det viktigste er at du har lyst og at du vil. Du kan evt prøve å endre litt på treningsprogrammet osv for å få tilbake lysten.

Samt SPIS godt og SOV mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...