Gå til innhold

Når man når det punktet hvor man er fornøyd med muskelmassen?

Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Hei, dere! :)

Jeg lurer litt på dette. Når man ikke lenger ønsker å øke i muskelvekst, men vil vedlikeholde der man er. Hvordan bør man sette inn støtet da? Ikke er jeg der helt ennå, men jeg tenkte litt over det, og det hadde vært fint og hatt noen gode svar.

1) Vedlikehold kalorimessig er det mest gunstige, da jeg naturligvis ikke vil ned i vekt, men heller ikke opp i muskelmasse. Men jeg har lenge økt i muskelmasse uten å være i overskudd. Vekten har ikke økt med mer enn 1-2kg og jeg ser virkelig nedgang i fettprosent. Så akkurat det om at man må ligge i overskudd for å øke i muskler stemmer ikke 100% for meg, men jeg hadde vel muligens litt sånn nybegynnerstart hvor økningene kom fort.

2) Innen styrketrening er 5x5 et godt forslag? Eller bør jeg gå ennå lavere på antall reps? Og er det og fortsatt trene to-splitt (rygg/skuldre/armer og bryst/bein) gunstig?

3) Og en siste ting, når muskelvekst ikke lenger er målet, bør man da redusere litt på proteinene igjen (ligger på 2,5pr/kg nå), eller bør man fortsette å ha det høyt når man ønsker å øke i styrke?

Beklager dumme spørsmål som har blitt stilt tusen ganger før, men jeg klarte ikke å finne noen slik tråd gjennom søkemotoren, så jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...