Gå til innhold

Hybel med bare mikro på kjøkkenet.


JoseM

Anbefalte innlegg

Hey, har en venn som bor på hybel, har ikke komfyr eller stekeplate. kun mikro og vann koker (og selvfølgelig kjøleskap :) har dere noen tips om hvilke matretter han har mulighet for å lage med mikroen/vannkokeren? hadde vært til stor hjelp hvis dere kunne kommet med noen få tips om sunne og gode retter han kan lage. han har nettopp begynt å trene og han trenger proteinrik mat, noe som han ikke får inn gjennom pizza eller nudler som han vanligvis spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan invistere i en "mini-komfyr"/hybelkomfyr om han har råa til det. Jeg har en slik en som står på kjøkkenbenken, med liten ovn og to stekeplater. Det blir mye triksing og miksing, men det funker om man er kreativ :)

Noe han kan spise uten behov for komfyr er cottage cheese, mager kesam med bær, "koke" havregrøten i mikroen med iblandet proteinpulver eller evt drikke proteinpulveret ved siden av, skyr yoghurt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, har en venn som bor på hybel, har ikke komfyr eller stekeplate. kun mikro og vann koker (og selvfølgelig kjøleskap :) har dere noen tips om hvilke matretter han har mulighet for å lage med mikroen/vannkokeren? hadde vært til stor hjelp hvis dere kunne kommet med noen få tips om sunne og gode retter han kan lage. han har nettopp begynt å trene og han trenger proteinrik mat, noe som han ikke får inn gjennom pizza eller nudler som han vanligvis spiser.

Cottage cheese, tunfisk, egg, kesam, melk, søt potet, havregryn, avocado, selolje, oliven olje, nøtter, tran, kylling, laks, sei ,torsk,.... proteinpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydre seifilet og kok i mikroen (husk lokk)! :D (ca 50kr/kg i fryseren på Rema) Server med spinat, salat, minimais, tomat, paprika.. you name it.. D er superdigg! :D

Tunfisk (avsilt fra boks), kokte egg (husk lokk i mikroen) og igjen: masse grønt. Egentlig nesten diggere enn sei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg godt igjen, bor i en kjellerleilighet uten komfyr, og uten nok strømtilførsel til hybelkomfyr/plater. I begynnelsen ble det mye det samme jeg spiste, og alt for lite variert. Men med tiden og kreativitet får jeg faktisk til det meste! :) Noen tips:

- Kjøp PANNEKAKEJERN! g-e-n-i-a-l-t. Kan brukes til å mekke pannekaker, omelett/eggerøre, steke grønnsaker (!), you name it!

- Vaffeljern er også supert, i dette kan man f.eks. lage calzone! (fullkornslefse med alt du har lyst på oppi, brett dobbelt og "stek" i vaffeljernet)

- Fikk stavmikser til jul, og den er såå genial! Mos grønnsaker (poteter, brokkoli, blomkål...) og varm i mikro og du har deilig tilbehør til middagen! med denne kan du også lage masse godt, f.eks. is! (fryste bær med kesam). En blender vil også fungere godt til slike ting, smoothies/is er genialt!

- Ellers er det mye kjøtt du kan tilberede i mikro, men jeg pleier heller å fryse kjøtt i porsjonspakker som jeg har stekt hos andre. Du kan jo også kjøpe hermetisk skinke, påleggsskinker, hermetisk tunfisk ol., som enten kan spises kaldt eller varmes i mikro/stekes i pannekakejern ol.

- Havregrøt kokt i mikro

Kunne skrevet masse mer, men poenget er at kun kreativiteten setter grenser! Og at det lønner seg å gå til innkjøp av stavmikser ol. Neste på ønskelista mi er muffinsjern! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...