Gå til innhold

Trenger tips om alternative øvelser

Lille Mille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erstatte knebøy: Beinpress, utfall, bulgarsk utfall, step ups, frontbøy, zercher bøy

Erstatte markløft: Strake markløft, rumenske markløft, rygghev, glute-ham raise, nordic hamstring, lårcurl (den siste gir lite stimuli på korsrygg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatte knebøy: Beinpress, utfall, bulgarsk utfall, step ups, frontbøy, zercher bøy

Erstatte markløft: Strake markløft, rumenske markløft, rygghev, glute-ham raise, nordic hamstring, lårcurl (den siste gir lite stimuli på korsrygg)

Takk. Jeg forsøkte beinpress i dag, og har bulgarsk utfall neste økt. Skal prøve meg litt frem og finne ut hva som kan funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen?

Jeg har en prolaps i korsryggen som akkurat har "roet seg" etter en lang periode hvor jeg ikke har fått trene i det hele tatt. Jeg er ennå ikke sterk nok i kjernemuskulaturen, og kjenner fort smerte hvis jeg får for stort "trykk" på ryggraden nederst i korsryggen. Så jeg holder meg unna knebøy foreløpig. Prøvde meg på markløft med lett vekt i dag, og det gikk faktisk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Da vil jeg anbefale alle ettbeinsøvelser for år redusere kompresjon og skjæring i korsryggen. Utfall, ettbeins markløft, oppsteg, forsiktige rygghev, men det gjelder forsåvidt alt..Full konsentrasjon og rolig utførelse til å begynne med.

Takk for tips. Jeg skal prøve meg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...