Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erstatte knebøy: Beinpress, utfall, bulgarsk utfall, step ups, frontbøy, zercher bøy

Erstatte markløft: Strake markløft, rumenske markløft, rygghev, glute-ham raise, nordic hamstring, lårcurl (den siste gir lite stimuli på korsrygg)

Takk. Jeg forsøkte beinpress i dag, og har bulgarsk utfall neste økt. Skal prøve meg litt frem og finne ut hva som kan funke.

Hva er grunnen?

Jeg har en prolaps i korsryggen som akkurat har "roet seg" etter en lang periode hvor jeg ikke har fått trene i det hele tatt. Jeg er ennå ikke sterk nok i kjernemuskulaturen, og kjenner fort smerte hvis jeg får for stort "trykk" på ryggraden nederst i korsryggen. Så jeg holder meg unna knebøy foreløpig. Prøvde meg på markløft med lett vekt i dag, og det gikk faktisk greit.

Ok. Da vil jeg anbefale å avklare dette med fastlege eller den som har ansvar for behandlingen og utredningen av skaden.

Jeg har fått beskjed om at så lenge jeg ikke kjenner smerte er det bare å kjøre på, så jeg prøver meg frem med hvilke øvelser som funker.

Flott!

Da vil jeg anbefale alle ettbeinsøvelser for år redusere kompresjon og skjæring i korsryggen. Utfall, ettbeins markløft, oppsteg, forsiktige rygghev, men det gjelder forsåvidt alt..Full konsentrasjon og rolig utførelse til å begynne med.

Takk for tips. Jeg skal prøve meg litt frem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...