Gå til innhold

Noen kjappe og enkle spørsmål

AsleBøeWannabe

Anbefalte innlegg

Hei

1. Jeg får av og til mild hodepine etter å ha spist bare fisk og grønnsaker til middag. Type 400g seifilet/3-500g grønnsaker. Er dette vanlig? Eventuelt årsak?

2. Jeg planlegger en diett hvor jeg i grove trekk middagen min består av nevnte fisk/grønnsak-middag eller 2-400g kjøttprodukter(kjøttdeig av svin, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig eller 1-2 koteletter), 3-500g pytt i panne (ca 120 kcal/100g) og 2-300g grønnsaker. Steiker alt uten olje. De små måltidene mine, frokost, lunsj og/eller kveldsmat skal være mager kesam, tunfisk eller rester fra middagen dagen før. Spiser endel frukt utenom, epler, pærer, appelsin eller bananer. Drikker også mye vann/funsaft for å døve sulten litt.

Vil dette være variert nok? Mtp vitaminer osv? Jeg sliter litt med å finne en kombinasjon av billig, godt og enkelt. Dette er det beste jeg har funnet som passer for meg. Jeg lurer litt på å starte med ris/poteter til maten til foreks. kylling/koteletter. Bruker forøvrig ofte chilisaus, euroshopper ol.

3. Hvis jeg bruker kostholdet som jeg beskriver i spm 2, bør jeg da legge inn ett "cheatmåltid"? Eller oppcarbing som jeg ser noen skriver om? Hvor mye prater vi her da, hvor usunt?

4. Jeg sliter litt med bevegeligheten i leddene pga mye pc-bruk. Er det noe jeg kan spise for å hjelpe for dette? Pratet med en om at det var noe jeg kunne spise for å "smøre" leddene bedre, men husker ikke hva det var. Kan ha vært ingefær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Vet ikke

2. Det hørtes veldig variert ut ja :). Men hvis du er redd for vitamin- og mineral-mangel så er det bare å ta en multivitamin-tablett, men det skal ikke være nødvendig i ditt tilfelle.

3. Må det være usunt da? Havregryn burde funke greit. Men hvis du spiser sunt 90 % av tida så kan du unne deg litt iskrem eller hva du nå har lyst på uten at det ødelegger noe.

4. Omega-3 skal visst være bra for det. Det er sikkert flere ting som hjelper også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...