Gå til innhold

SELGER Iso•100 100%Hydrolyzed WHEY fra Dymatize Nutrition


Anbefalte innlegg

Dymatize Nutrition, Iso•100, Hydrolyzed 100% Whey Protein Isolate, Gourmet Vanilla

Selger en boks av denne, har tatt to scoops.

Den var litt salt for min smak(er veldig var for salt-smak)

Er heller ikke så glad i kombinasjonen salt-søtt, så kan tenke meg at denne passer ypperlig for dere som liker dette ;)

Ingenting å si på kvaliteten, kan leses om her:

http://www.dymatize.com/products/protein/detail/918/iso-100-3lb/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Annonse

Hehe, du har helt rett. Eller, jeg skal være snill. Hadde bare inntrykk av at du hadde lest på pakken at det var bedre. Hydrolysert isolat fører til tregere leucinstigning enn isolat.

Nei, har dessverre ikke hydrowhey. Det kostet for mye, jeg leste og hørte først om det i Vince Del Monte sin No Nonsense Bodybudiling e-book. Så googlet jeg litt rundt forbi for å lese litt mer om det, og fant kort ut at syrebehandlingen(finnes selvfølgelig andre måter å gjøre det på) "forbehandlet" proteinet slik at opptaket skjedde raskere. Dette med leucinstigningen i forhold til isolat har jeg ikke hørt om en gang. Så takk for det :) Skal prøve å lese litt om det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har helt rett. Eller, jeg skal være snill. Hadde bare inntrykk av at du hadde lest på pakken at det var bedre. Hydrolysert isolat fører til tregere leucinstigning enn isolat.

Men hvilken betydning har dette egentlig?

Så lenge alt av aminosyrer tas opp til slutt i begge tilfellene har det vel lite/ingenting å si hvor fort det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, opptakshastigheten er av mindre betydning for effekten. Derfor er det merkelig at hydrolysat markedsføres som å ha bedre opptak og dermed være bedre. Begge påstandene, at opptakshastighet er viktig og at det taes opp raskere, er feil.

Hvorfor blir det feil? Hvis opptakshastighet ikke er viktig vil ikke man like godt kunne ta en tregtfordøyende(vet ikke om dette er et ord en gang, men håper du forstår hva jeg mener) protein som kasein etter trening? Eller var det mer i området av at opptakshastighetforskjellen mellom hydrolysat og "vanlig" myseprotein er så marginal at det ikke har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det feil? Hvis opptakshastighet ikke er viktig vil ikke man like godt kunne ta en tregtfordøyende(vet ikke om dette er et ord en gang, men håper du forstår hva jeg mener) protein som kasein etter trening? Eller var det mer i området av at opptakshastighetforskjellen mellom hydrolysat og "vanlig" myseprotein er så marginal at det ikke har noe å si?

Du kan også spise biff eller kylling etter trening. Det må jo ikke være proteinpulver :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også spise biff eller kylling etter trening. Det må jo ikke være proteinpulver :).

Sant det, men jeg var under inntrykket av at man har et "spisevindu" etter trening, og får å nå dette vinduet må næringen være flytende med tanke på opptakshastigheten? Altså kan man som du sier spise biff eller kylling etter trening, men da vil ikke AS være der de trenger å være til rett tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det, men jeg var under inntrykket av at man har et "spisevindu" etter trening, og får å nå dette vinduet må næringen være flytende med tanke på opptakshastigheten? Altså kan man som du sier spise biff eller kylling etter trening, men da vil ikke AS være der de trenger å være til rett tid?

Når "spisevinduet" er på et døgn eller noe sånn så er det ikke så nøye :).

Hvis man trener helt fastende (uten BCAA) og attpåtil utsetter det første måltidet noen timer, økes den anabolske responsen på det første måltidet etter hvert som timene går. Kroppen kompenserer altså for de timene uten tilgjengelige aminosyrer ved å bli mer anabol når den får tilgang på disse. Konklusjon: Kroppen er smartere enn deg, og folk bekymrer seg for mye over når det er best å spise ditt og datt, hvor fort næringsstoffene tas opp etc. Slike ting betyr litt, men ikke så mye at det er verdt å bekymre seg over. Hvilke næringsstoffer man får i seg totalt sett over lengre tid er det man bør tenke mest på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det har ikke nesten ikke noe å si at kroppen er mest mottakelig for næring etter trening?

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Hvis du sjekker protokollen for "Early morning fasted training" så spiser man jo ikke før det har gått ca. seks timer etter trening.

Det eneste man skal få i seg er noen gram BCAA, og Berkhan forklarer det slik:

"The gist of it is this: if you don't get some aminos into your bloodstream around your workout, protein synthesis and breakdowns basically cancel each other out. Some studies show a negative protein balance. When you eat, protein balance turns positive again. By having aminos available around workout time, you'll be getting more hours in a protein positive state, which will favor muscle growth in the long term."

http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

Men dette er for de som følger LeanGains. Hvis man spiser "normalt" og ikke trener fastende så faller ting på plass litt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har lite å si - med et par forbehold:

1

Hvor lang tid tar det å absorbere et måltid?

Jeg trodde det tok mellom 6-8 timer jeg? Men så sa Martin B. at 30g kasein tar 7 timer før det er fullstendig fordøyd, så fikk det meg til å tenke at det må bruke mindre tid enn 6-8.

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Hvis du sjekker protokollen for "Early morning fasted training" så spiser man jo ikke før det har gått ca. seks timer etter trening.

Det eneste man skal få i seg er noen gram BCAA, og Berkhan forklarer det slik:

"The gist of it is this: if you don't get some aminos into your bloodstream around your workout, protein synthesis and breakdowns basically cancel each other out. Some studies show a negative protein balance. When you eat, protein balance turns positive again. By having aminos available around workout time, you'll be getting more hours in a protein positive state, which will favor muscle growth in the long term."

http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

Men dette er for de som følger LeanGains. Hvis man spiser "normalt" og ikke trener fastende så faller ting på plass litt av seg selv.

Betyr det at det er viktigere med en pre-workout meal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at det er viktigere med en pre-workout meal da?

Folk flest spiser jo før trening, og så lenge det er litt proteiner i det måltidet så skal alt være i orden. Men treningen er jo ikke bortkastet selv om det ikke er tilfelle heller, for alle spiser jo proteiner på ett eller annet tidspunkt etter trening allikevel. Det er først og fremst totalmengden og ikke når det inntas som er av betydning. Denne passer fint inn:

"The first law of nutrient timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.

The second law of nutrient timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing."

- Alan Aragon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...