henrichsen Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Jeg er litt usikker på om jeg spiser litt for lite til å benytte meg av dette programmet (X-size av Tomas Fjeldberg). Målet mitt er ikke ekstrem muskelvekst, men hovedmålet er litt volumøkning (samt lav fettprosent). Det jeg spiser, er som følger: 07.30 Frokost: 100 g havregryn med ca 2 dl skummetmelk, proteinshake ca 25 g protein, en spiseskje tran. 10.30: Mellommåltid 1: 50 g nøtter, en frukt 12.45: Mellommåltid 2: 100 g kyllingfilet, en liten porsjon rotmos av søtpoteter, blomkål og brokkoli. 15.15: Før trening: 2 grove brødskiver med magert kjøttpålegg, 1 Skyr Frukt 17.30: Etter trening: Proteinshake: 30 g protein. 4 riskaker. Ca 19.00: Middag: 220 g kyllingfilet, 260 g søtpoteter samt en fin porsjon grønnsaker. 22.00: 100 g mager kesam med 100 g bær. Mange vil sikkert mene at dette er for mange måltider, men det jeg i bunn og grunn ønsker innspill på, er om mengden mat i løpet av én dag er tilstrekkelig. Hvis jeg skal spise mer, hva bør jeg da spise mer av? Føler jeg dekker proteinbehovet mitt iallfall. Jeg er 180 høy og veier 67 kg. Jeg har trent X-size-programmet i ca 6-7 uker nå. Vekten har holdt seg stabil med dette kostholdet, samtidig som jeg har hatt en fin fremgang på en del øvelser. Føler jeg har økt litt i volum, men også blitt mer ripped. Er det bare å fortsette i samme spor, eller er det begrenset hvor lenge jeg kan holde vekten stabil , og samtidig merke fremgang? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6449-kosthold-med-x-size-program/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melo Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kjører x-size selv, og har veldig god fremgang i de fleste øvelser, har lagt på meg 3-4 kilo siden jeg startet for en ca 8 uker siden. Får garantert i meg langt mindre proteiner enn deg per dag (bruker ikke proteinpulver). Teller ikke kcal, gram protein osv. Ettersom maten jeg får servert (Forsvaret) hverken er spesielt sunn, variert eller proteinrik. Vil derfor bare være demotiverende å gjøre det. Dersom målet ditt er å gå opp i vekt er det jo bare å spise mer, virker for meg som du allerede får i deg ganske passelig mengde med mat i forhold til aktivitetsnivå, uten å påstå at jeg er ekspert. Teller du kcal per dag kan det kanskje være lettere å få en oversikt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6449-kosthold-med-x-size-program/#findComment-227676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrichsen Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 I utgangspunktet er jeg ikke så opptatt av at vekten skal økes, men jeg tenker at det er mest logisk at vil skje, siden muskelvekst jo skal være et resultat av å følge dette programmet. Men hvis det ikke ser avskrekkende lite ut det jeg spiser pr dag, kan jeg kanskje bare fortsette i sånn nogenlunde samme mengde... (teller ikke kalorier, er et kosthold jeg fikk av en PT for en stund siden, men da var det ikke skreddersydd X-size-programmet, samt at jeg har slengt inn et ekstra måltid siden den gang). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6449-kosthold-med-x-size-program/#findComment-227713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.