Gå til innhold

Ser dette brukbart ut?


jonandre

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker noen tilbake meldinger på treningsopplegget mitt;

Dag 1

Knebøy

Arnold press

Nedtrekk, bredt grep

Skråbenk, bryst

Stående legg press

Fransk press evt push down

Mage, situps, planke, det jeg føler for

Dag 2

Knebøy

Foroverbøyd roing med stang

Benkpress

Sidehev

Biceps curl

Mage

Tar også markløft en gang i uken, kjører på 3sett og varierer på antall reps på alle øvelser i 2 ukers sykluser. Trener programmet tre ganger i uka, så tar de to programmene annenhvergang. Er det noen muskler som får litt mange øvelser? Tenker da spesielt på skuldre? Arnold, sidehev og er jo skuldre i benkpress også?

Ser det greit ut?

Alder 24, 182cm 75kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange gode øvelser her! Hva med å legge til markløft og chins? De er begge svært gode, tunge øvelser som går på viktige muskelgrupper :) Du får veldig mange øvelser, så jeg er enig i at du kanskje bør vurdere å kutte ut noen. Du kan jo tenke på om det er noen du føler selv er mindre viktige enn andre, eller noen som fungerer dårligere for deg?

Ellers tenker jeg at det kanskje heller hadde vært en ide og delt kroppen i to og hatt en to-splitt, fremfor å ha to ulike fullkroppsøkter. F.eks. bein og bryst en dag, og rygg, armer og skuldre en annen dag? + litt mage om du ønsker, naturligvis :) Bare for å lufte noen ideer. Hva tenker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har byttet ut nedtrekk med chins, og sidehev med militærpress, drar mark en gang i uken, kanskje litt lite? Men merker stor fremgang for det! Dele inn kroppen ja, kanskje det. Men er ikke aktuelt å trene mere en 3 ganger i uken da. Liker å få trent samme muskel flere ganger per uke,

Evt åssen øvelser kunne du sett for deg på en slik to splitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har byttet ut nedtrekk med chins, og sidehev med militærpress, drar mark en gang i uken, kanskje litt lite? Men merker stor fremgang for det! Dele inn kroppen ja, kanskje det. Men er ikke aktuelt å trene mere en 3 ganger i uken da. Liker å få trent samme muskel flere ganger per uke,

Evt åssen øvelser kunne du sett for deg på en slik to splitt?

Dersom du foretrekker å ha det som nå, så for all del :) Jeg har bare selv hatt gode resultater med to-splitt, men jeg trener styrke fire ganger i uken, så får gjennomgå alt to ganger. Så om du ønsker å få trent alle musklene flere ganger per uke bør du holde deg til det du har nå. Men har du ikke prøvd å følge et konkret oppsett før? Kunne kanskje vært greit og heller finne et ordentlig program som mange har prøvd før deg, fremfor å mekke sitt eget om du er litt usikker? :)

Markløft kan gjerne tas to ganger i uken i alle fall, og kjempebra at du har byttet til chins og militærpress! Om du merker stor framgang, så kan du alltids prøve å fortsette en stund til :) Dersom fremgangen stagnerer er det heller kanskje på tide å prøve noe nytt! Jeg er vel litt av den oppfatningen at om du ser resultatene både fysisk og psykisk, så er det ingen grunn til å starte på noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...