Lion91 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Helloooo Eg har veldig lyst å gå ned 5-8 kilo til sommaren, og lurte på om dåke kunne komma med gode råd til meg for kossen eg kan gjer da på den mest effektive måten! Med tanken på kosthold, kondisjonstrening, og om eg bør roan litt på styrketrening? Eg veit ikkje ka som e lurt. Så hjelp? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6395-sommerfit-treng-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobro Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (1)Kutt ut godterier/søtsaker i ukedagene, (2)alkohol max annenhver helg, (3)styrketrening 3-4 dager i uken kombinert med noe kondisjonstrening, (4)sørg for å etterstrebe en energifordeling som gir en 45/25/30 (protein, karbo, fett) fordeling av ditt totale næringsinntak i løpet av dagen som skal være i beskjeden minus. 1: fra og med i dag 2: fra og med i dag 3: bør være i gang i løpet av denne uken.. treningsprogram får du ideelt sett av en som jobber der du trener, 4: bør være i gang førstkommende mandag. hjelp til kost får du helt sikkert her 5: du kommer til å få flere hundre tips, inkludert mange som begynner å problematisere målsetning tone/bli stor og muskuløs/bli fit OSV. overhør disse, middelet er det samme og det er det som jeg har skissert her. Følger du 1-5 så burde du oppnå greie resultater til sommeren (kanskje også målsetningen din om 5-8kg ned uten å miste masse muskler og bare se slapp og bløt ut). Men dette krever at du setter i gang (ihht 1-4) og at du er dedikert. Kommer vi til torsdag neste uke og du fortsatt diskuterer 30 eller 40g karbo til frokosten og om du skal kjøre benkpress og/eller hantelpress istedet på brysttreningen så kan du bare drite i hele greia og heller lære deg å nyte status quo.(og da snakker jeg forresten ikke om bandet, hehe) Lykke til! K-J, Kristin Charm og oslove 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6395-sommerfit-treng-hjelp/#findComment-225958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lion91 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 (1)Kutt ut godterier/søtsaker i ukedagene, (2)alkohol max annenhver helg, (3)styrketrening 3-4 dager i uken kombinert med noe kondisjonstrening, (4)sørg for å etterstrebe en energifordeling som gir en 45/25/30 (protein, karbo, fett) fordeling av ditt totale næringsinntak i løpet av dagen som skal være i beskjeden minus. 1: fra og med i dag 2: fra og med i dag 3: bør være i gang i løpet av denne uken.. treningsprogram får du ideelt sett av en som jobber der du trener, 4: bør være i gang førstkommende mandag. hjelp til kost får du helt sikkert her 5: du kommer til å få flere hundre tips, inkludert mange som begynner å problematisere målsetning tone/bli stor og muskuløs/bli fit OSV. overhør disse, middelet er det samme og det er det som jeg har skissert her. Følger du 1-5 så burde du oppnå greie resultater til sommeren (kanskje også målsetningen din om 5-8kg ned uten å miste masse muskler og bare se slapp og bløt ut). Men dette krever at du setter i gang (ihht 1-4) og at du er dedikert. Kommer vi til torsdag neste uke og du fortsatt diskuterer 30 eller 40g karbo til frokosten og om du skal kjøre benkpress og/eller hantelpress istedet på brysttreningen så kan du bare drite i hele greia og heller lære deg å nyte status quo.(og da snakker jeg forresten ikke om bandet, hehe) Lykke til! Hehe, tusen takk for gode råd! jeg har vell allerede begynt egentlig, men vil vell helst vite om jeg gjør ting rett! Føler meg ganske uvitende om hvor mye mat jeg burde få i meg i løpet av ein dag, og slik. Jeg spiser aldri drit i ukedagane( med mindre jeg har eg SKIKKELIG ræva dag), ellers unne jeg meg litt godt på lørdager om jeg vil det. trener 4 ganger i uka, og gjerne i helgene også! Men jeg vet ikke hva jeg veger akkurat NÅ, så det skal jeg finne ut i løpet av påsken Drikking blir det særs lite tid til og jeg har heller ikke råd(fattig student), Så det blir store mellomrom mellom hver gang nå fortiden. Så det er vell for det beste da Men jaa, jeg skal bruke råda dine!! hjertelig Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6395-sommerfit-treng-hjelp/#findComment-225973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
K-J Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Du har jo gjort det viktigste - du har startet. Å spise sunt er ikke vanskelig, det finnes mange fine artikler her på fitnessbloggen om det - kom senest en i dag Definisjonen på drit er veldig forskjellig fra person til person. Jeg definerer Go' Morgen yoghurt som "drit" (ikke bokstvaligtalt, den er jo utrolig god - men mye sukker) mens jeg kjenner andre som anser den for å være supersunn. Er du usikker kan du sjekke bak på varen hva den inneholder? Mye sukkerarter er sjeldent bra. Kjøtt, magre meieriprodukter, grønnsaker, nøtter, frukt, vann mm er ting jeg anser for å være sunne. En god tommerfinger regel er å lage maten fra bunnen av selv, det vil jo passe en studentlommebok bra også Hopp over å bruke vekta som et måleredskap på sommerformen. Bruk heller målebånd, klær og speilbildet. Vekta hos oss jenter kan variere opptil to kg avhengig av hvor vi er i menstruasjonssyklusen. Den forteller heller ingenting som kropps sammensetning. To personer som veier 65 kg og er 1,70 cm lang kan se veldig forskjellige ut. Den ene er kanskje muskuløs og slank, den andre dvask. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6395-sommerfit-treng-hjelp/#findComment-226222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lion91 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Du har jo gjort det viktigste - du har startet. Å spise sunt er ikke vanskelig, det finnes mange fine artikler her på fitnessbloggen om det - kom senest en i dag Definisjonen på drit er veldig forskjellig fra person til person. Jeg definerer Go' Morgen yoghurt som "drit" (ikke bokstvaligtalt, den er jo utrolig god - men mye sukker) mens jeg kjenner andre som anser den for å være supersunn. Er du usikker kan du sjekke bak på varen hva den inneholder? Mye sukkerarter er sjeldent bra. Kjøtt, magre meieriprodukter, grønnsaker, nøtter, frukt, vann mm er ting jeg anser for å være sunne. En god tommerfinger regel er å lage maten fra bunnen av selv, det vil jo passe en studentlommebok bra også Hopp over å bruke vekta som et måleredskap på sommerformen. Bruk heller målebånd, klær og speilbildet. Vekta hos oss jenter kan variere opptil to kg avhengig av hvor vi er i menstruasjonssyklusen. Den forteller heller ingenting som kropps sammensetning. To personer som veier 65 kg og er 1,70 cm lang kan se veldig forskjellige ut. Den ene er kanskje muskuløs og slank, den andre dvask. Ja, det er mye sant i det du sier Takk for råd, jeg trur nok jeg må begynne å skjekke litt nøyer hva som står bak på varer. ikke dumt i det hele tatt Forholdet mitt til mat har på en måte blitt litt strengt, fordi jeg forhold meg til det jeg VET er sundt og bra for meg. Men jeg får gå litt utav boksen, og begynne å se litt Det med mensenstrasjonssyklusen er i hvertfall heelt sant, og man kan bli gal av det Hehe. Men takk for at du tok deg tid til skrive til meg, det setter jeg pris på! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6395-sommerfit-treng-hjelp/#findComment-226750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.