Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trener styrke 3 ganger i uka. Dag 1: bryst, triceps og skuldre. Dag 2 rygg, biceps. Dag 3 ben + evt det jeg føler jeg trenger. + at jeg løper 2 ganger i uka.

Men på benkpress og skråbenk har det stagnert på rundt 67,5kg-70kg. Kjører jeg 70 kg så er det max 4x5. Samme gjelder skråbenk, max 55- 57,5 kg og max 4x5.

Er det noen som har noen tips? evt program som jeg kan følge for å få litt progresjon??

Fortsetter under...

Det folk ofte gjør feil når de når progresjon er at de fortsetter å trene på de samme vektene med håp om at de plutselig en dag blir sterkere. Veit ikke om du gjør dette, men det er ihvertfall ikke veien å gå. Du kan trolig få en ganske bra økning bare av å gå endel ned på vekt og kjøre en lineær progresjonsstigning. Da noe i den duren som 5x7 på en vekt hvor du klarer dette ganske greit, men ikke superlett liksom (du skal ha 1-2 reps til inne på siste settet). Deretter øker du 2,5kg-5kg i uka i tillegg til at du går ned på reps og sett. Kan kanskje se sånn her ut 5x7, 5x6, 4x5, 4x4, 3x3, 2x2 -> maksing . Utifra det styrkenivået du ligger på per dags dato tror jeg ikke noe mer enn dette skal til for at du skal få en veldig fin økning.

Et annet program du kan kjøre er feks Sheiko benkpress programmet som man finner ved hjelp av google søk.

PS: Hold trening til failure nede, dette er ikke veien å gå får styrkeøkning :)

Det folk ofte gjør feil når de når progresjon er at de fortsetter å trene på de samme vektene med håp om at de plutselig en dag blir sterkere. Veit ikke om du gjør dette, men det er ihvertfall ikke veien å gå. Du kan trolig få en ganske bra økning bare av å gå endel ned på vekt og kjøre en lineær progresjonsstigning. Da noe i den duren som 5x7 på en vekt hvor du klarer dette ganske greit, men ikke superlett liksom (du skal ha 1-2 reps til inne på siste settet). Deretter øker du 2,5kg-5kg i uka i tillegg til at du går ned på reps og sett. Kan kanskje se sånn her ut 5x7, 5x6, 4x5, 4x4, 3x3, 2x2 -> maksing . Utifra det styrkenivået du ligger på per dags dato tror jeg ikke noe mer enn dette skal til for at du skal få en veldig fin økning.

Et annet program du kan kjøre er feks Sheiko benkpress programmet som man finner ved hjelp av google søk.

PS: Hold trening til failure nede, dette er ikke veien å gå får styrkeøkning :)

Høres ut som en plan :) tusen takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...