Danny S Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 har laget denne burgeren nå sånn ca 10 ganger på 2 uker.. så tenkte jeg kunne legg ut oppskriften ^^ ble litt modifisert med tia.. Soe here it goes.. putt i bolle: - 400gram karbonadedeig 1 egg salt + pepper (ønskelig mengde, men har funnet ut at man burde ta mer pepper enn man trur) finhakket 1 medium champinjong finhakket ca 1/5 rødløk - Rør rundt.. - Del de opp i ca 3 deler. Da får du rundt 150gram per. - Prøv å gjør de rimelig flate, for de kommer til å heve seg når du steker de. - Stek de i panna på høy varme i noen minutter på vær side, deretter senk varmen og legg på lokk til de er gjennomstekt. (stek i f.eks peanøttolje eller smør for best smak - hvis du bruker kyllingkjøttdeig fungerer cocosa helt utmerket) Kjøp fiberrikt hamburger brød og legg de i ovnen til de blir crispy og varme. - sprut på grov sennep og chilli ketchup, rødløk skiver, lett ost, salat og tomatskiver. Og Nammi - ready to go! utrolig proteinrike. Ganske lav fett og karbo for å være burger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexander V Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Omtrent likt som jeg lager den. Men jeg bruker kun 400g karbonadedeig, 1 egg og pepper. Spiser alltid med bacon så får mer enn nok salt derfra. En typisk burger fra bunn til topp: Nedre burgerbrød Første lag med bacon (4 halve baconstrips) Dressing Selve burgeren (150-200gram) Ost (70+ gram) (smeltes på burgeren) Andre lag med bacon (4 halve baconstrips) Løkringer Sylteagurk Dressing Isbergsalat Øvre burgerbrød Burgerbrødene klemmer jeg litt flatere sånn at de passer i brødristeren. Tre av disse gjør en god middag Tror dog jeg må begynne å roe ned med baconet og dressingen, kan bli litt vel mye fett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.