Gå til innhold

Sykkel


Milia

Anbefalte innlegg

Hei hei! :)

I år skal jeg sykle Bergen-Voss. Jeg har syklet lite tidligere og har ikke så god peiling. Jeg skal nå kjøpe meg en ny sykkel til dette og lurer på om det er noen her som har god peiling på sykler som vet om noen gode sykler til dette eller noen tips til hva jeg bør se etter? :) Tips til andre ting som er viktig å tenke på mottas også med ett stort takk.- :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! :)

I år skal jeg sykle Bergen-Voss. Jeg har syklet lite tidligere og har ikke så god peiling. Jeg skal nå kjøpe meg en ny sykkel til dette og lurer på om det er noen her som har god peiling på sykler som vet om noen gode sykler til dette eller noen tips til hva jeg bør se etter? :) Tips til andre ting som er viktig å tenke på mottas også med ett stort takk.- :thumbsup:

Eg vil anbefale å kjøpe en landeveissykkel eller racingsykkel om du vil. med bukkestyre..

Når man sykler bergen voss melder man seg på i ei gruppe som skal sykle inn på ei viss tid.. la os si 7 timer. (bedagelig tempo)

Trur de fleste som sykler i den gruppen vil sykle med Racing sykler. (bukkestyre osv) stiller du da med en Bestemorsykkel (korg framme .. :) ) vil du ha store problemer med å holde følge..

Så eg vil anbefale deg å kjøpe en brukt racing sykkel på Finn. Eventuelt ta en full service på sykkelen hos BOA sykler eller noen som kan gjøre det for deg.

Det vil du spare masse penger på. Eg kjøpte en ny til 15 tusen. men kunne kjøpt en nesten like god sykkel til 4 tusen på nettet..

Har du noen spørsmål er det bare å "spytte" ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!! :)

Jeg tenkte å ikke bruke mer enn 15 tusen hvertfall. Men er veldig usikker på hva som er en god sykkel til å sykle så langt på veien og ikke. :mellow: Og hvilke merke osv. :unsure:

De fleste merker er gode.. men ville ha valgt et kjendt merke. TREK , Everest osv.

Eg kjøpte mine sykler hos BOA sykler ved krambua og er veldig fornøgd med servicen og kunnskapen de besitter.

Kan jo også være en fordel å melde seg inn i en Klubb. Bergen sykkel klubb har egne spinning lokaler ved krambua. og koster en slikk og ingenting og være med på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs litt hva du kommer til å bruke sykkelen til etterpå det. Om du skal sykle mye landevei og lengre turer på asfalt ville jeg kjøpt en racer, men om du har tenkt til å bruke sykkelen til hverdags senere, kanskje sykle litt på grus og slikt ville jeg gått for en hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk litt tid, du må finne den sykkelen som er best til deg. Ikke bli blendet av ultegra osv. Stiv ramme som passer akkurat deg, samt ett bra hjulsett er det viktigste!! Om det står White, Trek, Diamant eller Pinarello er ikke så nøye. Dra rundt og prøv forskjellige og få de tilpasset deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...