Gå til innhold

Tilbakemelding på oppsett :)


Tina90

Anbefalte innlegg

Litt om jeg kanskje, så det er lettere å se hvordan det er. Er 21 år, veier 62/63kg, 169 høy. Trener 4 ganger i uken, og kjører 2-splitt. Pleier å gjøre 3 set og 10 rep, som regel. Noen ganger, når jeg øker, klarer jeg ikke 10 rep.

Mål er å bli mer markert og redusere fettprosenten :)

DAG 1 og 3: Bein og rumpe

Knebøy

markløft

Hip-thrust

Leg extention

Bulgarske utfall

Beinpress

Leg curl

Reverse hyper

På dagene med beinøkt pleier jeg å jogge litt lenger(ca 5km) på mølla enn de to andre dagene.

Dag 2 og 4: overkropp

Benkpress

Nedtrekk smalt grep

Militærpress

Sittende roing med bredt grep

Dips

Nedtrekk bredt grep

Biceps curl med stang

Sittende roing med smalt grep

Arnoldpress

Triceps pushdown m/tau

Skråbenk med manualer

CHINS - nøytrale x max(2-3) mellom hver øveslse

Kun oppvarming(1-2km) på mølla

Noen endringer som må til, eller noe som mangler som jeg burde ha med? Føler det er litt overdrevet med roing og nedtrekk med både bredt og smalt grep. Tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt mange øvelser. Kutt ut ca. halvparten (spesielt på overkroppsdagen) så begynner det å ligne noe :)

Ellers finnes det jo mange ferdigoppsatte programmer her på fitnessbloggen som du kan kikke på.

Hvilke er de mest "unødvendige" i såfall? Er forstatt litt ny innen styrketrening, selv om jeg har teken på øvelsene nå, så har jeg jo ikke peiling på om oppsettet er bra. Har skjedd forandringer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke er de mest "unødvendige" i såfall? Er forstatt litt ny innen styrketrening, selv om jeg har teken på øvelsene nå, så har jeg jo ikke peiling på om oppsettet er bra. Har skjedd forandringer da :)

Du har stort sett satt opp de viktigste øvelsene først, og de mindre viktige sist. Jeg ville beholdt knebøy, markløft, utfall, benkpress, militærpress, dips, chins (evt. nedtrekk) og en ro-øvelse. Det blir 5 overkroppsøvelser og 3 underkroppsøvelser. Da er det egentlig ikke nødvendig med flere overkroppsøvelser, men du kan velge ut et par bein-øvelser som du liker. Kanskje stående tåhev for leggene kunne vært en idé i tillegg til f. eks. beinpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har stort sett satt opp de viktigste øvelsene først, og de mindre viktige sist. Jeg ville beholdt knebøy, markløft, utfall, benkpress, militærpress, dips, chins (evt. nedtrekk) og en ro-øvelse. Det blir 5 overkroppsøvelser og 3 underkroppsøvelser. Da er det egentlig ikke nødvendig med flere overkroppsøvelser, men du kan velge ut et par bein-øvelser som du liker. Kanskje stående tåhev for leggene kunne vært en idé i tillegg til f. eks. beinpress.

Skal se på det jeg! Tusen takk for hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...