Gå til innhold

Har endelig klart å holde meg til et opplegg, men funker det?


Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg ta bilder til en undertøyskonkurranse. Altså fikk jeg se uredigerte bilder av meg selv i bare BH og truse.. Har i flere år gått opp og ned i vekt, begynt nye og bedre liv omtrent annenhver mandag, og sprukket bare dager senere. Nå har jeg aldri vært (per definisjon) overvektig, men er litt for rund i kantene. Elsker å frotse i usunn mat, godteri og snacks, og har hatt store problemer med å motivere meg selv til å dra på trening. Men akkurat det å se beviset på alt jeg har gjort, krystallklart på et bilde, gjorde at jeg bestemte meg for å trene 7 dager i uka, og heller ikke unne meg nevneverdig med godis i helgene. Og jeg har faktisk klart å holde meg til opplegget! Jeg spiser ikke godteri, potetgull, kake og søtt/lyst bakverk, sjokoladepålegg, syltetøy, osv.. Spiser helgrovt brød og har ofte sunne kyllingmiddager. Til kveldsmat spiser jeg stort sett en smoothie av frosne bær. Drikker ikke brus eller juice. So far so good? Når det kommer til trening så er jeg mye flinkere til å trene på tredemølla enn å trene styrke. Føler liksom at det er der jeg klarer å presse meg til det ytterste og få mest ut av treningen. Når det kommer til styrketrening så nedprioriterer jeg det til kanksje 3 ganger i uka, og synes egentlig ikke at jeg får det til så godt som jeg kanskje burde. Er dette et opplegg som jeg kan bli slankere på, få bedre kondis og bli litt strammere i kroppen? Jeg har jo et ganske vanlig kosthold, og trener hver dag. Om to uker skal jeg trappe ned til kanskje 5-6 dager i uka, trener hver dag nå bare for å komme inn i en rutine. Er det enkle grep jeg kan gjøre for at opplegget skal bli enda bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren mindre, spis mer protein og bytt ut kardio med styrke.

Når det gjelder type trening bør du sammenligne kroppen til en sprinter og Grethe Waitz. Om du vil ha kropp som Grethe, så kan du gjerne spise lite protein og bare drive med kardio. Om du vil ha noe nærmere sprinteren må du både opp i kalorier og få i deg mer protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...