Gå til innhold

- Er du avhengig av søtt vil du alltid være det


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pffft! Bare fordi jeg dropper mat for å spise rosinboller mens jeg gjemmer meg i et skap og fornekter handlingen både fra meg selv og andre BETYR IKKE AT JEG ER AVHENGIG!!! :p

Har noen seriøst forsket på dette? At avhengige folk viser typiske tegn for...avhengighet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig rart akkurat det der.

Tøft at de så sammenhengen, da :D

Jeg lurer på når det kommer forskning som en gang for alle påviser at mengden mat påvirker egenopplevd metthet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på samme måte kan man slutte å drikke brus og spise godteri for alltid uten at du skal ha abstinenser resten av livet ditt.

:eek::huh::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist sjokolade hele livet men fra en dag til en annen kuttet jeg ut alt som inneholdt sjokolade/kakao osv i over et halvt år. Skulle trodd at hvis noen var avhengig av sjokolade så var det meg, men det gikk helt fint å kutte ut så jeg tror ikke på den sukkeravhengigheten. (kan også nevne at jeg begynt å spise ting igjen som inneholdt sjokolade fordi det rett og slett ble FOR mye jeg ikke kunne spise og det ble kjedelig i lengden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går jo litt på hva vi er programmert til fra naturens side. Vi er programmert til å like søte ting, for søte bær er et tegn på at de ikke er giftige. Legg til alvorlige blodsukkersvingninger for folk flest, så har man oppskriften på...ikke suksess i hvert fall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste store mender sukker da jeg var yngre, men jeg klarte "enkelt" å la være å spise godteri i 7 år.

Spiser sukkerholdige matvarer idag, men foretrekker sukkerfrie fordi de ikke gir det samme suget. Hadde nettopp litt sukkerabstinenser og fy så sterke krefter det kan være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...