Gå til innhold

Stevia og periodisk faste

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt Steviafrelst, spesielt av det i flytende form, (vanilla creme i kaffi eller vann feks. :thumbsup:) men hører litt blandede ting om dette med insulinutskillelse.

Noen hevder at når kroppen får smake søte ting, så skilles det automatisk ut insulin fra bukspyttkjertelen, mens når jeg leser på sider om Stevia så hevdes det at det ikke påvirker blodsukkeret.

Har noen en bra konklusjon om hva som er rett? Det ødelegger vel i så fall fasteperioden dersom man får utskilt insulin etter det jeg har forstått.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5373-stevia-og-periodisk-faste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

insulin og blodsukker er ikke det samme.

Dersom du tygger uten å ha noe i munnen eller på en tyggis så vil du også utskille litt insulin. Men insulin er ikke en av/på bryter heller så om du skulle utskille litt insulin stopper det ikke opp hele fettforbrenninga.

insulin og blodsukker er ikke det samme.

Dersom du tygger uten å ha noe i munnen eller på en tyggis så vil du også utskille litt insulin. Men insulin er ikke en av/på bryter heller så om du skulle utskille litt insulin stopper det ikke opp hele fettforbrenninga.

Har du noen argumenter for at kroppen utskiller insulin når man tygger tyggis?

Annonse

"Insulin mops up glucose in the bloodstream and chewing causes the release of insulin, because the body is expecting food. If insulin receptors in the brain are involved in memory, we may have an insulin-mediated mechanism explaining our findings - but that is very, very speculative,"

http://www.newscientist.com/article/dn2039-chewing-gum-improves-memory.html

var denne studien jeg husket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...