Gå til innhold

Målsettinger


Bobby Khan

Anbefalte innlegg

Hello god folk

Håper alle er klare for helgen :) her kommer jeg med et spørsmål som jeg har en tendens til å slite litt med

Jeg syns det er morsomt hvor lett svarene kommer når det gjelder andre, men så mye vanskeleire når jeg skal prøve å finne ut ting selv.

Jeg har en del mål og de går litt hver sin vei, jeg vil ned i fet %, mye ned? Jeg vil treffe >10%, startet som maks flesk på 110 kg i fjor og har jobbet meg ned til 80 kg men det er langt i fra six packen. Den skal jeg ha, jeg vil også bli sterkere og bygge muskler, men har et svak muskel utgangs punkt. Jeg vil bli mykere, altså få mer fleksibilitet, målet er spagaten (ja jeg sikter høyt), jeg har utholdenhets mål. Som på en måte er enkel men vanskelig (for meg) jeg vil kunne jogge i 10 min på 10 km/t uten død av oksygen mangel + hoppe tau i 10 min uten å måtte stoppe.

Gjør følgende: Vekt trening 4 X i uken (bryst/bi, rygg, bein, skuldre/nakke/tri) 10 min oppvarming cardio

Mandag: intervall på mølla 6-10 km/t 1-2 (1 min av 2 min på) vektraning så 5 min hoppe tau

Tirsdag: Sykkel 10 min, vekter, 10 min step

Torsdag: Oppoverbakke på mølla 13% 6,5 km/t, vekter, 10 min sykkel

Fredag: intervall på mølla 6-10 km/t 1-2 (1 min av 2 min på) vektraning så 5 min hoppe tau

Noen dager er treningen min topp og jeg gjør det meste, mens andre ganger er jeg utslitt halvveis igjennom vekt treningen.

Dieten min er fast, spiser det samme hverdag, ikke fordi jeg må, men det funker med et spise måltid på lørdager som er fritt.

Tøyingen har jeg lagt til på morgen før jobb og funker greit.

Men jeg sitter å lurer på om jeg skal droppe all form for cardio og bare fokusere på vekter. Men så spørsmålet når skal jeg fokusere på mølla, for etter nyttår skal jeg jobbe med få ned fett prosent igjen, men da passer det vel dårlig med cardio OG lavere kcal. Evt er bare å øke cardio og holde kcal på samme nivå?

Ting blir fort vanskeligere når du har flere mål, evt. Så må man bare fokusere på engangen?

Hva syns dere? Noen andre som har flere mål som de prøver å komme til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt i samme situasjon som deg:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/noen-som-har-forslag-til-veien-videre.519/

Jeg var også oppe i 110+ for noen år siden og er nå nede i 80 kg. Hadde litt forskjellige forsøk på å komme ned i vekt og gikk mye opp og ned etterhvert som jeg gikk lei av forskjellige dietter. I fjor sommer gjorde jeg som deg og bestemte meg for å gjøre det skikkelig etter at jeg igjen hadde bikket 100 kgs grensa, ikke bare få bort noen få kilo, men komme ned i en fettprosent hvor jeg får flat mage og mer synlig muskulatur.

Berømmer deg for den innsatsen du har gjort og hva du har fått til. Jeg vet hvor mye det krever, men tror også det er vi som tar det hele veien som vil lykkes med å holde en bra livstil ikke bare noen måneder, men resten av livet. Når transformasjonen er total så ser man også mye rasksere når man er på feil vei igjen.

Angående prioriteringen av målene dine så har jeg ikke så mye å legge til utenom at jeg selv har funnet det veldig vanskelig å kombinere styrketrening med for mye kardio samtidig. Har imidlertid hatt god erfaring med å legge inn litt ekstra intervaller og gjerne 4x4 i kortere perioder for å øke kondis nokså raskt. Klarer normalt å øke 10-20% på et par uker med litt hard intervall trening og så vedlikeholder man ved å kjøre et par økter kortere økter i uken når man fokuserer på styrke.

Lykke til med målene! Sikker på at du vil komme i mål med alle, bare å ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...