Gå til innhold

styrkemengde


cammie00

Anbefalte innlegg

Har trent meg strukturert opp til å få en god nok muskelmasse med mye tung styrke, periodisert med max styrke og litt flere reps og 3-4 sett. Nå begynner jeg å se litt for muskuløs ut etter min smak, og vil derfor i tiden fremover fokusere på å kun beholde muskelmassen jeg har og fjerne overflødig fett som hindrer de stakkars musklene mine å synes.

Spesielt vil jeg rette fettfjerningsfokuset på underkroppen, der jeg ikke blir enig hva jeg skal gjøre når målet er smalere lår med mindre fett. Kun trene kroppsvektøvelser der for unngå muskelvekst på noen måte, eller tung styrke nede på max reps, kanskje begrenset til en dag.....?

Trener idag styrke min 4 ganger i uka, splitt. minimum 2 intervalløkter og 2 langkjøringer, cardio per idag. Blir såklart å stramme inn på kostholdet og spise mer proteiner, grønnsaker osv.

Målet er å bli mer atletisk, mer relativt sterk og med god kondisjon- men er uenig hvordan jeg skal fordele mengde kondisjon og styrke i uka mtp målet. Jeg begynner ikke gråte hvis jeg mister litt muskler på veien, bygger det fort opp om det skulle bli et problem.

Noen ideer her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkle svaret er... Spis på vedlikeholdsnivå :)

Kroppen er desverre sammensatt slik at den tar fett ifra der den har mest lagre... + at det er noen genetiske faktorer som spiller inn... du du kan hjelpe med å øke andre ting slik at andre ting ser mindre ut... feks. større skuldre gjør at midjen din ser mindre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vell strengt tatt ligge i kcal underskudd da jeg skal ned i vekt?

skjønner at jeg ikke kan punktslanke, men vil gjøre alt for ikke å øke omkretsen i underkropp.

Har ganske brede skuldre som nok gjør at det ikke blir like mye fokus på u-kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vell strengt tatt ligge i kcal underskudd da jeg skal ned i vekt?

skjønner at jeg ikke kan punktslanke, men vil gjøre alt for ikke å øke omkretsen i underkropp.

Har ganske brede skuldre som nok gjør at det ikke blir like mye fokus på u-kropp.

3-500 kalorier i underskudd å 2-2.5g pr kg kroppsvekt med proteiner... er vell en fin tommelfinger regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...