Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bør jeg velge? ev..kosttilskudd?


Lih

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 28 år, er 168 høy og veier nå 75kg. Har gått ned fra 87 kg i høst:) Yaaai ! Målet mitt er å komme meg ned ca 10 kilo til vertfall, men er ikke så opphengt i tall, mer form på kroppen. Startet treninga mi med ellipse maskin og tredemølle. Er fortsatt glad i tredemølla og jogger 3 økter pr uke, jeg trener spinning, og step i tillegg. Mye kondisjon for føler jeg fortsatt har en del fett å bli kvitt. MEN , nå har jeg begynt med styrketrening 3 gang pr uka, på et nybegynnerprogram jeg fikk på 3t som dekker de største muskelgruppene i kroppen. Wow, det merkes! Jeg har etter bare en mnd hatt stor fremgang, og ser nå formen på kroppen endrer seg. Har tenkt fortsette med styrken, øke på og forandre etterhvert. Jeg har et tonn å lære her! Det jeg lurer på er om jeg skulle starte med et proteintilskudd, eventuelt måltidsertsatter. Men hva burde jeg velge? Og når burde jeg ta det..? Jeg spiser en del proteiner ( tror jeg) , men for enkelthetens skyld og ut i fra det jeg leser her så ville det vært positivt med et tilskudd. Slik ser en typisk treningsuke ut for meg :

Man : pulsspinn/mage,rygg/ + styrke (morgen)

tirs: tredemølle ( morgen)

ons: pulsstep

torsdag: tredemølle + styrke

fredag: pulsspinn

løradg: tredemølle + styrke

typisk kost for meg er

frokost : musli ( uten sukker), cultura, havregrøt, eventuelt egg, litt frukt, nøtter, rosiner

lunsj : kylling, svin, fisk , egg, grønnsaker, varierer med linser, kikerter, bønner, bygg gryn

middag: omtrent samme som lunsj

Kvelds : litt variabelt, knekkebrød m magert pålegg ev egg, eller yoplait, el cottage cheese

Hvilket proteintislkudd el kosttilskudd vil dere anbefale? jeg er helt grønn! Jeg har ikke all verdens med penger heller :p Men vil så gjerne få optimal effekt når jeg først har karret meg opp på et såpass høyt treningsnivå :) Vertfall til meg å være nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ingenting om mengder, noe som har veldig mye å si.

Du sier at lunsjen kan bestå av f.eks. kylling, svin, fisk, egg og grønnsaker. Samt enten linser, kikerter, bønner, bygg eller gryn. Men det er litt forskjell i næringsinnholdet i 200 g kylling/100 g grønnsaker/100 g bygg kontra 100 g kylling/250 g grønnsaker/200 g gryn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...