Gå til innhold

Styrketrening, hvilket program bør jeg følge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har ett lite spørsmål til den som kan hjelpe meg med litt kunnskap og veiledning.

Jeg har startet ett fantastisk treningseventyr og har gått fra å trene 2-3 ganger i uken til 5-6 ganger, rett og slett fordi jeg har endret livsstil. Jeg har alltid vært en av de jentene som har peset på med kondisjonstrening og ikke sett de store endringene jeg har håpet på, helt til jeg oppdaget fitnessbloggen å fikk øynene åpne for styrketrening. Jeg har trent håndball regelmessig hver uke i 15 år, og trener også på treningsstudio, og har funnet mye inspirasjon og framgangsmåter på diverse styrketrening her.

Spørsmålet mitt er egentlig hvor ofte jeg bør trene styrke og hvilket styrkeprogram bør jeg følge for å få best utbytte med tanke på fettforbrenning, jeg ser det står 2 splitt, 4 splitt og helkroppsprogram, men for en som er ganske så ny når det gjelder styrketrening så sier dette meg ikke så my. Hvis du/dere skjønte noe av det jeg vil fram til her så rop ut om hva som er best.

Har hitill gått ned 4.1 kg siden 5 januar, og mistet 4 cm i rundt magen, men vil gjerne vite hvordan jeg kan gjøre det best mulig i tilegg til sunt kosthold. Tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Er du nybegynner med 0-18 måneders treningsbakgrunn kan fint trene et fullkroppsprogram 3-4 ganger i uken.
  • Har du trent en stund og har mellom 12 og 36 måneders erfaring kan du fint kjøre en 2-splitt 3-4 ganger i uken.

Kopiert fra http://fitnessbloggen.no/9-myter-trening/. For nybegynnere er det ikke noe poeng i å kjøre en 5-splitt. Gjør det enkelt og fokuser på de store baseøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...