Gå til innhold

Investere i PT timer?


Jazzy

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å satse på styrketrening, men vil også gå ned i vekt. Trener på Elixia, og jeg liker godt spinning og andre cardio timer. Når det gjelder cardio føler jeg at jeg klarer å presse meg selv og at jeg får god effekt.

Men jeg liker best å trene styrke, og målet mitt er å se slank og veltrent ut. Problemet er at jeg har ikke mye peiling på apparatene og hvilke muskler de trener. Er ganske uerfaren innen trening, og jeg syns det er litt skummelt å trene styrke på egenhånd fordi jeg er redd jeg skal gjøre det feil.

Derfor har jeg seriøst vurdert å investere i PT timer nå frem mot sommeren. Har hatt noen timer allerede, og syns det er utrolig hva jeg klarer med en PT ved min side. Men kjæresten min som har mye erfaring innen trening og alle vennene mine sier at det er å sløse med penger.

Jeg har vurdert 20 timer, det blir to PT timer i 55 min to ganger i uka. Dette blir en pris på 10 000 kr. Vil gjerne høre hva dere syns om dette. Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør undersøkelser før du velger PT... PT er utmerket for en som er ny innen trening med vekter... PT kan være gull verdt om man velger den rette, er mange der ute som ikke er gode til å motivere å har kunnskapen som trengs...

her er en tråd som du kan lese litt i:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hva-har-en-pt-gjort-for-deg.4066/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør undersøkelser før du velger PT... PT er utmerket for en som er ny innen trening med vekter... PT kan være gull verdt om man velger den rette, er mange der ute som ikke er gode til å motivere å har kunnskapen som trengs...

her er en tråd som du kan lese litt i:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hva-har-en-pt-gjort-for-deg.4066/

Jeg syns det er litt vanskelig for meg å velge riktig PT, fordi jeg ikke har noe særlig erfaring innen trening, så jeg går mest etter personligheten på PT'n. Trener på Elixia drammen og har prøvd ut tre forskjellige PT'er der .

Ei dame, som var syltynn og som automatisk regnet med at målet mitt var å slanke meg og det virket som hun at hun valgte ut mine problemområder fremfor å høre med meg hva jeg ville jobbe med. Som om hun trodde at målet mitt var å se ut som henne eller noe. Fikk ikke mye selvtillit av det, og det var ubehagelig å trene med henne.

Så hadde jeg en mann som virket mer opptatt av å trene meg opp i kenebøy og markløft fordi han mente jeg var så sterk i forhold til jenter flest. Så han mente det ville vært veldig kult. Jeg likte egentlig å trene med han, fordi jeg følte at han presset meg skikkelig. Men følte at flere av øvelsene kanskje var litt avanserte for meg som nybegynner og så kom han ofte med en spøk her og der som jeg syns var ubehagelig. Jeg spurte om han kunne sette opp en kostholdsplan til meg, men det bare avblåste han og sa at det så ut som jeg spiste sunt. Han skrev heller ikke opp øvelsene vi hadde gjort sammen og jeg fikk ingen plan for hva jeg kunne trene på egenhånd. Han virket rett og slett litt slækk.

Så til slutt hadde jeg en gutt i 20-åra. Han satt opp et styrkeprogram til meg anbefalte meg gruppetimer og jeg fikk inntrykk av at han virkelig hørte på hva jeg ville og hva målet mitt var. Han satte opp et styrkeprogram med baseøvelser og han var den eneste som sa til meg at hvis jeg tok timer med han så skulle jeg få en kostholdsplan, vi kunne kommunisere over mail, han skulle motivere meg og at vi skulle sette opp en ordentlig plan for å nå målet mitt. Og jeg likte rett og slett personligheten hans. Det jeg bekymrer meg for hvis jeg velger han er rett og slett at han er så ung og at han er helt ny som PT på Elixia.

Kan vel legge til at jeg er en jente på 21 år, veier 73 kg og er 168 cm høy. Målet mitt er å bli slank og sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en kjæreste med mye erfaring innen trening, kan du ikke få han til å vise deg noen øvelser med frivekter, ikke apparater..?

Ellers kan du jo benytte deg av et par PT-timer hvor treneren viser deg øvelser og du kan bli kjent med utstyret under trygge omgivelser. Jeg syns det virker litt bortkastet med 20 PT-timer. Du trenger vel ikke en trener som henger over deg gjennom alle øvelsene du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...