Gå til innhold

Forsvaret sitt 3km treningsprogram


Emilyy

Anbefalte innlegg

Løper 3km på ca 16 min i skog. Vil forbedre det til ca 14min.. Er dette er program jeg burde bruke? Jeg går på fotball i tillegg så vil bare trene kondis 2 ganger i uka. Derfor kommer jeg bare til å utføre 2 av treningsøktene i uka.. Er ikke så glad i lankjøring, men det er vel kanskje nødvendig?

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/kom-i-form-treningstips/documents/gront_treningsprogram.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve litt langkjøring? For min egen del liker jeg best å løpe langt, og jeg hater intervaller. Jeg har løpt akkurat under 11 min med bare langkjøring som treningsform. Hva med å kjøre langkjøring i variert terreng og i forskjellig fart en dag, og 4x4 den andre dagen? Og hvis du har tilgang til ett treningssenter og tredemølle vil jeg anbefale løping i motbakke. Det er bare å øke på stigning eller fart for hver gang så kommer det seg fort. Langkjøring på ski går an hvis du har tilgang til det. Masse man kan gjøre, men variasjon er viktig :)

Når det gjelder det programet der aner jeg ikke om det funker eller ikke, men du kan teste om det gir deg noe fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...