Gå til innhold

Proteiner??


cc12

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter å få ned fettprosenten min, trener fotball 2 ganger i uken, jogger ca 2 ganger i uken og tener styrke 1 gang i uken ( har tenkt å øke styrke til 2 ganger). Vil det hjelpe meg å holde et høyt protein nivå i kostholdet mitt ? Kan Proteinpulver være noe for meg og hvordan brukes det med tanke på mitt aktivitetsnivå ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måten å senke fettprosent å beholde muskelmasse er følgende: 2 - 2,5g proteiner pr kg kroppsvekt. Dette kommer ann på hvor lavt du ligger allerede. Til lavere du ligger til høyere protein nivå. og så ligge i et kaloriunderskudd på ca 3-500 kalorier. Og for å finne ut hvor mye kalorier du faktisk spiser er www.Diett.no et veldig godt verktøy. Men husk å være ærlig med deg selv å skrive ned ALT. Selv en brus du drikker skal ned... så kan du se hvor mye du faktisk spiser... dette er som ofte ikke helt slik du tror selv. Jeg brukte diett.no til å ligg i et lite kalorioverskudd for å øke muskelmasse, men som sagt du må være ærlig med deg selv. for jeg trodde jeg spiste nok men manglet 7-800kalorier for å ligge der jeg burde. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...