Gå til innhold

Muskelminne etter drøye 3års pause?


Skrika

Anbefalte innlegg

Hei!

Dame 42år her.

Da covid kom å stengte alt (inkl. Treningssenteret), falt jeg helt av lasset, og kom aldri igang igjen. Hadde da trent styrke 3xuke i ca 3 år, og hadde synlige muskler..

Nå er det på høg tid å komme igang igjen, så spørsmålet er hva jeg kan forvente.... Det snakkes om muskelminne, men gjelder det etter såpass lang tid uten dedikert trening?

Har ikke gått opp i vekt, og klærne passer som før, men merker godt at kroppssammensetningen er forandret. Føler jeg har pinnearmer med løst skinn😵

Er 167cm /58kg, om det er relevant.

Har tatt tak i kostholdet i det siste. Prøver å putte i meg mye proteiner (1,5-2g pr kg kroppsvekt.), og ligger i et lite kcal overskudd. loggfører i lifesum appen. Tar også kreatin monohydrat.

Erfaringer og gode råd  vedr. Rask  framgang taes imot med stor takk! Kjenner jeg er utålmodig, og redd for å ikke komme i siget igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/7/2023 at 7:59 PM, Skrika said:

Hei!

Dame 42år her.

Da covid kom å stengte alt (inkl. Treningssenteret), falt jeg helt av lasset, og kom aldri igang igjen. Hadde da trent styrke 3xuke i ca 3 år, og hadde synlige muskler..

Nå er det på høg tid å komme igang igjen, så spørsmålet er hva jeg kan forvente.... Det snakkes om muskelminne, men gjelder det etter såpass lang tid uten dedikert trening?

Har ikke gått opp i vekt, og klærne passer som før, men merker godt at kroppssammensetningen er forandret. Føler jeg har pinnearmer med løst skinn😵

Er 167cm /58kg, om det er relevant.

Har tatt tak i kostholdet i det siste. Prøver å putte i meg mye proteiner (1,5-2g pr kg kroppsvekt.), og ligger i et lite kcal overskudd. loggfører i lifesum appen. Tar også kreatin monohydrat.

Erfaringer og gode råd  vedr. Rask  framgang taes imot med stor takk! Kjenner jeg er utålmodig, og redd for å ikke komme i siget igjen....

Hei,

Kroppen din har ikke "glemt" all fremgangen som du en gang hadde oppnådd. Muskelminne gjelder også etter flere år uten trening. Bare sett i gang og kom inn i treningsrutine igjen, så kan fremgangen fortsette som før 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...