Skrika Skrevet 7. november 2023 Del Skrevet 7. november 2023 Hei! Dame 42år her. Da covid kom å stengte alt (inkl. Treningssenteret), falt jeg helt av lasset, og kom aldri igang igjen. Hadde da trent styrke 3xuke i ca 3 år, og hadde synlige muskler.. Nå er det på høg tid å komme igang igjen, så spørsmålet er hva jeg kan forvente.... Det snakkes om muskelminne, men gjelder det etter såpass lang tid uten dedikert trening? Har ikke gått opp i vekt, og klærne passer som før, men merker godt at kroppssammensetningen er forandret. Føler jeg har pinnearmer med løst skinn😵 Er 167cm /58kg, om det er relevant. Har tatt tak i kostholdet i det siste. Prøver å putte i meg mye proteiner (1,5-2g pr kg kroppsvekt.), og ligger i et lite kcal overskudd. loggfører i lifesum appen. Tar også kreatin monohydrat. Erfaringer og gode råd vedr. Rask framgang taes imot med stor takk! Kjenner jeg er utålmodig, og redd for å ikke komme i siget igjen.... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/40802-muskelminne-etter-dr%C3%B8ye-3%C3%A5rs-pause/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harit Skrevet 8. november 2023 Del Skrevet 8. november 2023 On 11/7/2023 at 7:59 PM, Skrika said: Hei! Dame 42år her. Da covid kom å stengte alt (inkl. Treningssenteret), falt jeg helt av lasset, og kom aldri igang igjen. Hadde da trent styrke 3xuke i ca 3 år, og hadde synlige muskler.. Nå er det på høg tid å komme igang igjen, så spørsmålet er hva jeg kan forvente.... Det snakkes om muskelminne, men gjelder det etter såpass lang tid uten dedikert trening? Har ikke gått opp i vekt, og klærne passer som før, men merker godt at kroppssammensetningen er forandret. Føler jeg har pinnearmer med løst skinn😵 Er 167cm /58kg, om det er relevant. Har tatt tak i kostholdet i det siste. Prøver å putte i meg mye proteiner (1,5-2g pr kg kroppsvekt.), og ligger i et lite kcal overskudd. loggfører i lifesum appen. Tar også kreatin monohydrat. Erfaringer og gode råd vedr. Rask framgang taes imot med stor takk! Kjenner jeg er utålmodig, og redd for å ikke komme i siget igjen.... Hei, Kroppen din har ikke "glemt" all fremgangen som du en gang hadde oppnådd. Muskelminne gjelder også etter flere år uten trening. Bare sett i gang og kom inn i treningsrutine igjen, så kan fremgangen fortsette som før 🙂 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/40802-muskelminne-etter-dr%C3%B8ye-3%C3%A5rs-pause/#findComment-1208189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.