Gå til innhold

For stort/lite volum?


trene12344321

Anbefalte innlegg

Hei,
Litt bakgrunn: 184cm, 88kg, 42 år. Trent styrke siste to årene, startet som totalt nybegynner.

Jeg trener fullkropp fast annenhver dag nå og har gjort dette siste 2-3 månedene.

Når jeg trener så varierer litt øvelser, men fast hver gang er to øvelser bryst der benkpress er fast og jeg veksler mellom incline skråbenk manualer, kabeler og decline skråbenk stang. I tillegg en isolasjonsøvelse rygg (nedtrekk/pullups eller roing typisk) benpress med tåhev, annenhver gang triceps/biceps en øvelse, og annenhver gang markløft/stående millitærpress. Felles for alle er ett oppvarmingssett med påfølgende 4 gjeldene sett. Ligger normalt mellom 4-8 reps. Styrkeøkning som er målet.

Spørsmålet mitt er egentlig enkelt: Er det for mye? Tenker spesielt på bryst med to øvelser annenhver dag, totalt 8 sett. Jeg føler meg ikke utslitt, har motivasjon og treningsglede. Hadde fin utvikling lenge men har stagnert på rundt 85kg x5 reps i benkpress.

Mat: Fokus på høyt proteininntak. Ca 80g karbo og 45g protein rett etter trening. Ca 130-180g protein totalt ila døgnet. Faster mellom 19:00-11:00. Har ligget på samme kroppsvekt siste 8-10mnder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...