Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trent styrke ett halvt års tid, hvor jeg har fulgt ett fullkroppsprogram 3 ganger i uken med hovedsakelig baseøvelser og noen støtteøvelser. Jeg har hatt god fremgang, men er ikke spesiellt sterk sammenliknet med andre her inne. På 10 repitisjoner tar jeg typisk 60 kg i knebøy, 60 kg i markløft og 30 kg i benkpress. Jeg tar 4 chins og 3 dips med KV (for å gi en liten pekepinn på "nivå"), Jeg er 168 cm og veier 64 kg. Jeg har en liten drøm i magen om å jobbe meg sterk nok og med fin nok form til å delta i Athletic Fitness en eller annen gang (Og helst ikke med alt for langt tidsperspektig). Med tanke på hvordan nivået mitt er i dag hvor lang tid kan jeg regne med å bruke på å bli sterk nok til å oppfylle kravene til AF, og hvordan burde jeg legge opp treningsprogrammet, og hvordan burde jeg spise (hvor mange kalorier?)? Håper dere flinke folka kan hjelpe meg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4042-hvordan-trene-til-athletic-fitness/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Anbefaler å skaffe deg en time med PT som har erfaring på området, eller logg deg inn på Gympartner.no. Kjempefint tilbud om lommeboken er litt tynn (sånn som min er :p ), og man ikke har råd til flere PT timer. Meget kvalifiserte folk og god oppfølging :thumbsup:. Og selvfølgelig logge treningen din og les gjerne andres. Lykke til :)!

Anbefaler ikke Gympartner. Jeg meldte meg på for ett år og fikk bare en standardoppsett av en 2-splitt som jeg ser andre kunder har fått identisk av. +en matplan som var helt på måfå (frokost: du kan f.eks spise havregrøt eller omelett :)"

Det er en rapportertingsgreie hver uke, men det er mye jobb og man får bare "bra jobba :)" tilbake. Helt meningsløst, jeg slutta etter en kort stund.

Penger rett ut av vinduet! :meh:

Jeg ville trent på et treningsstudio hvor de har peiling på slikt. Her i Trondheim har vi Kaliber Treningsstudio. Lengre sør kryr det jo av gode treningssenter med solid kompetanse.

Jeg har en liten drøm i magen om å jobbe meg sterk nok og med fin nok form til å delta i Athletic Fitness en eller annen gang (Og helst ikke med alt for langt tidsperspektig)

Jeg ville laget meg en 2-årsplan. Det krever at du er flink til å trene og spiser bra – hvis ikke blir det urealistisk.

Litt egeninnsats ved å lese artikler her og et godt treningsstudio - så har du en god start.

Jeg ville trent på et treningsstudio hvor de har peiling på slikt. Her i Trondheim har vi Kaliber Treningsstudio. Lengre sør kryr det jo av gode treningssenter med solid kompetanse.

Jeg ville laget meg en 2-årsplan. Det krever at du er flink til å trene og spiser bra – hvis ikke blir det urealistisk.

Litt egeninnsats ved å lese artikler her og et godt treningsstudio - så har du en god start.

Ok, takk for tips. Greit å vite at 2 år er ett realistisk tidsperspektiv hvis man gjør ting riktig. Ett kort spørsmål hvis du har tid? VIl du si at å "spise bra" vil innebære å legge seg på vedlikehold kalorimessing med ren mat og ca 2 g protein per kg? Eller bør jeg jeg med min høyde og vekt ligge på ett lite underskudd (168 cm, 64 kg)?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...