Gå til innhold

Ser dette ut som et greit program? Upper lower.


Sterkpudding

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg er ny her, men ikke ny i treningsverdenen. :)

Jeg er en kar som har rundet 41 år, og har drevet med litt amatørtrening i mange år. Dvs, jeg har en del kunnskap, og har egentlig funnet ut at man egentlig bør gå sin egen vei innenfor dette feltet, ettersom det aldri finnes ett fasitsvar, men gjerne 20, uansett hva man lurer på. 

However, så setter jeg stor pris på andres erfaringer. :) Det er jo visse rammer man skal holde seg innenfor, som de fleste av oss er enige om. 

Jeg har snekret sammen et noenlunde hjemmelaget ( deluxe ) program for meg selv, som jeg tenkte å begynne med i morgen. Vanligvis har jeg vært låst til en 4-eller 5-splitt i årevis ( I know, I know ). Det er tatt utgangspunkt i et upper/lower-program, hvor jeg har valgt ut øvelser etter behov og anledning, i tillegg til at jeg kommer til å ha noen underlige vrier på en del av øvelsene ( lært av Athlean X ). 

Er det noen som har noen innspill på dette? ( Ps: Når jeg skriver en øvelse + en annen øvelse, så er dette fordi jeg kjører dobbelt, uten pause.)

Mandag: upper

Oppvarming på romaskin, enkel, 10 minutter. Merk også at jeg kjører ett oppvarmingssett på ALLE øvelser. 

1) Benkpress + dips = 3 sett på hver, 8-12 reps

2) Markløft + Facepulls = 3 sett på hver, 8-12 reps

3) Skulderpress + sidehev = 3 sett på hver, 8-12 reps

4) Nakke = 4 sett ( shrugs og "å ligge på alle sider på en benk og vippe hodet opp og ned )

5) Biceps + underarmer = 3 sett

6) Rygghev 3 sett

 

Tirsdag: lower

1) Knebøy, 3 sett ( mange lette repetisjoner, utdyper mer senere )

2) Utfall 3 sett

3) Legger ( eget, daglig opplegg, da disse tåler å bli kjørt hardt fra naturens side )

4) Glute bridge, 3 sett

5) Liggende sidespark

6) Fire hydrant ( Usikker på navnet )

7) Mage ( til det brenner ) 

 

ONSDAG FRI

 

Torsdag: 

1) Skrå benk + Flies, 3 sett på hver

2) Nedtrekk, hvorav siste settet er pullups

3) Stående roing ( fremoverbøyd roing? )

4) Skulderpress + sidehev, 3 sett hver

5) Sidehev bakover ( bakside skuldre ) 3 sett

6) Nakke, 4 sett

7) Biceps tykkelse, 3 sett

8 ) Rygghevn, 3 sett

 

FREDAG: 

Knebøy, 3 sett ( tungt ) 

Resten samme som tirsdag

 

LØRDAG FRI

 

SØNDAG DEN HELLIGE: 

Knebøy, 3 sett, lette og mange reps

Diverse glutes-øvelser, lette

 

Til info: 

-Legger/calves er noe jeg kommer til å kjøre hver dag, etter tips fra Athlean X. Jeg holdt dette gående for en tid tilbake, og det gikk ikke lang tid før folk for første gang i mitt liv sa at de hadde vokst. 

- Dere ser sikkert at jeg har mye knebøy, og kanskje et litt merkelig opplegg der. Men her har jeg også mottatt tips fra Athlean X ( ikke personlige råd altså ), og han sverger til at dette vil gi resultater. Så jeg skal gi det et forsøk, ettersom beina mine er noen fyrstikker, and always have been. 

- Videre kan jeg nevne at jeg kommer til å øke belastningen med 2 kg ( pluss minus ) for hver gang jeg trener. Jeg kommer i hvertfall til å prøve. Målet er både økt styrke og volum. 

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...