Gå til innhold

2-splitt program - vil noen sette opp et for meg?


marte89

Anbefalte innlegg

Hei! som tittelen lyder føler jeg at jeg ikke har de beste øvelsene i mitt program... Hvilke øvelser ville dere valgt hvis man skal ha en effektiv 2-splitt for ben og overkropp? største problemområdet er def. sete- og benmuskulatur (pæreform ftw!).. hehe..

Takker for all hjelp, på forhånd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/ (her finner du mye nyttig info)

Egentlig på tur i seng men:

Dag 1:

Knebøy 3x5

Utfall 2x10

Markløft 3x5

Nedtrekk/chins 3x8 på nedtrekk /3x max på chins

1 random bicepsøvelse 3x8

Dag 2:

Benkpress 3x5

Skråbenk med manualer 2x8

Militærpress/hantelpress 3x8

Dips 3x max

(kan legge inn en random triceps øvelse om du vil, avhengig av hvordan dips går)

Kjør mage den dagen du synes er lettest, ikke bruk for mye tid på dette, og ikke så sinnsykt mange reps. Magenmuskler er ikke fritatt for hva vi kan om styrketrening så repetisjoner på 15+ blir bare utholdenhetstrening. 3x8-12 holder plenty.

Dette er hva jeg ville gjort, det er ikke for lange dager, men mange av øvelsene fordrer litt svette og guts. Mye utbytte på lite tid. Ellers er det jo mange varianter, forslag osv. Mange ferdiglagde programmer der ute, men nå tok jeg bare hva JEG ville fokusert på om jeg skulle følge en 2-splitt. Og blir det lite går er det mulig å legge til mer, men det er en grei base med ok "bang for the buck". Men jeg anbefaler deg å sjekke endel av de ferdige nybegynnerprogrammene som blir referert til på sidene og bestemme deg for noe som passer for DEG! Det er til syvende og sist du som skal utføre det utifra dine egne målsettinger.

Det jeg skrev nå er som sagt EN måte og gjøre det på, og uten å ane noenting om deg og dine mål blir det som å skyte i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...